Tarlós bemondott két dátumot
Ha a felújításra érkezett ajánlatok nem lesznek „reálisabbak", akkor további csúszás lehet – jegyezte meg. (Az eredeti tervek szerint novemberben kezdődött volna el a munka.) Szerinte ha a metrót úgy kell leállítani, hogy el sem kezdődött a kivitelezés, akkor annak a politikai következményei 2018-ra beláthatatlanok.
Tarlós István elmondta azt is, hogy az alagút felújítási, vágányépítési munkákra, valamint a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlő rendszer, a vasúti távközlési és a központi diszpécser rendszerek korszerűsítésére vonatkozó európai uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárását a Közbeszerzési kft. megsemmisíteni javasolja, mivel a beérkező ajánlatok ajánlati ára a jelek szerint jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget. A kft. javasolta azt is, hogy a közbeszerzés újbóli megindítása a végleges ajánlattévő rendelkezésre álló kiviteli tervek birtokában történjen meg. A BKV metrófelújítási projektigazgatósága ezt tudomásul vette, és új eljárást indít – közölte megjegyezve, hogy ezzel időt is megtakarítanak.
A sajtótájékoztatóján a római parti védmű kapcsán a főpolgármester elmondta, a végleges nyomvonalváltozat 2017. január 15-ig, a vízjogi engedélyezi tervek 2017. március 31-ig rendelkezésre állnak majd. A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás 2017 áprilisában indulhat el, a kivitelezési szerződés 2017 augusztusában írható majd alá. A parti védmű átadása 2019. március 31-ig várható, a kapcsolódó beruházások átadása pedig május 31-ig megtörténhet.
Tarlós István elmondta azt is, hogy minden eddiginél részletesebb szakvélemény készül a Nánási út-Királyok útja mint alternatív nyomvonal lehetőségeiről, problémáiról.
(MTI)