„Sírjon nyugodtan, ez a megtisztulás része” – Név szerint is zaklatással vádolták meg Kerényi Miklós Gábort
„Szürreális. Testen kívüli élményként éli meg az ember” – hétfő este Maros Ákos egykori színész, táncos és televíziós műsorvezető, hogy Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház művészeti vezetője, egykori főigazgatója volt az, aki 23 évvel ezelőtt a nadrágja és az alsónadrágja levéletére utasította és vállfával verte egy kollégiumban.
Maros az ATV Egyenes Beszédében mesélt erről. Elmondta, hogy 1994-ben Szegeden éppen a próbáltak a Kerényi rendezte Miss Saigon magyarországi ősbemutatójára, amikor egyszer késett, Kerényi pedig annyira feldühödött ezen, hogy a mikrofonba üvöltve jelentette be, hogy az akkor 18 éves Maros ki van rúgva a produkcióból. Később, este odament hozzá, hogy „megbeszéljék” az ügyet egy kollégiumi szobában, azt állítva, hogy „el kell fenekelnie” a táncost. Ezt Maros annyira nem vette komolyan, hogy igent mondott. „Azt gondoltam, hogy itt van ez az ember, aki el akar velem beszélgetni, hogy szedjem össze magam” – mesélte az ATV-nek, amihez képest Kerényi sietve felvilágosította, hogy 25-öt akar a fenekére verni egy pálcával. Bementek a kollégiumi szobába, ahol iskolapadokkal eltorlaszolta az ajtót, Marost pedig utasította, hogy vegye le a nadrágját. A táncos ezt megtette – „letolni a nadrágot nem nagy dolog a színházban” – amikor viszont arra kérték, hogy az alsónadrágjától is szabaduljon meg, így válaszolt: „Ez nem fog megtörténni, kedves tanár úr.” Kerényit ez nem zavarta túlságosan, és háromszor olyan erővel sújtott le, hogy Maros megelégelte az infantilis szadizmust, és szólt, befejezettnek tekinti az egészet. Erre a rendező úgy válaszolt, ha kell, Maros nyugodtan sírjon, mert ez megtisztulást hoz. Maros felhúzta a nadrágját, figyelmeztette Kerényit, hogy álljon félre, aztán elhúzta az iskolapadot az ajtó elől és távozott a kollégiumi szobából.
Saját bevallása szerint Maros közvetlenül az incidens után hozzávetőlegesen 20 embernek egy házibuliban mesélt a szürreális élményről, amelyet a rendező szerzett neki, Megmutatta az ütések nyomait, a hurkákat az édesanyjának is, de az egészet elintézték azzal, hogy a Kerényi hülye. „Megmondom őszintén,hogy egy kicsit kiröhögtük. Mindig volt egy ilyen Hókuszpók-feelingem ezzel kapcsolatban, hogy kergeti a törpikéket.”
A ma már külföldön élő Maros ezután még két előadáson dolgozott Kerényivel – egyszer a négy év alatt, amelyet 1996-tól 2000-ig a Madách színházban töltött, és amely alatt neme hallott hasonló ügyekről –, de „egy rossz szó” nem hangzott el köztük. „Nem normális szituáció, hogy bemegyünk egy terembe, egy vállfáról letöri a keresztrudat, és az lesz a pálca, és ver huszonötöt. Ez nem életszerű viszony” – mondta erről. Hozzáfűzte, az incidensre nem is szexuális zaklatásként hanem hatalmi visszaélésként gondol, és ez az, ami most már felháborítja. Ami az esetleges pert illeti, azt mondta, hogy ha addig fajul az ügy, van mellette 20 ember, aki tud beszélni arról, ami 1994-ben vele történt, mert látta a fenekén a nyomokat. Ezért is szeretné, ha mindenki a nyilvánosság elé állna a maga történetével. Ő azért tette meg, mert az ügyet a sajtóban először megszellőztető Index vasárnapi cikke előtt és után is sokan erre kérték.
Kerényi a maga részéről vasárnap közleményben jelentette be, hogy visszautasítja a vádakat, de nyugdíjba vonul.