RTL Klub: komolytalan, amit a Heti Válasz ír

Az RTL Klub politikai hirdetésekből származó bevételeinek elenyésző mértéke önmagában cáfolja, hogy a csatornát is birtokló Bertelsmann sajtókonszern „veteránjai” gazdasági érdekből csatlakoztak volna az Európai Néppárt Fidesz-kritikus táborához – reagált az RTL Klub a Heti Válasz címlapsztorijára. Erről a Heti Válasz online kiadása számolt be.

2013. április 25., 15:50

Az RTL Klub az alábbi válaszban reagált a Heti Válasz „Tájkép csata után” című írására.

„A hetivalasz.hu tegnap jelentette meg a mai nyomtatott lapszáma előzeteseként »Tájkép csata után« című írását, amelyben bonyolult okfejtéssel azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák – cikkben megnevezett egyetlen – konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben az RTL Klub nem közölhet politikai hirdetéseket.

Ahogy azt már több sajtóorgánum kérdésére 2012. novemberében is közöltük, a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a FIDESZ és az MSZP. A FIDESZ 80,484,000, az MSZP 65,820,000 Forintot költött. Az RTL Klub egyébként minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. Így amennyiben az eddigi számokból, valamint a csatorna teljes hirdetési bevételéből indulunk ki, kijelenthető az is, hogy a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevétel 1%-át sem tennék ki, annak ellenére sem, hogy az elmúlt években a hirdetési bevételek jelentősen csökkentek. Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű – ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben elmaradó bevétel – bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában.”