A román példát követné az iskolákban a Pedagógusok Szakszervezete
Kövesse Magyarország a román példát, javasolta a szervezet alelnöke, Totyik Tamás a Hírklikknek adott interjúban. A minta lényege az, hogy több autonómiát ad a szülőknek és a tanároknak abban, hogy eldöntsék, hogyan folyjon tovább az oktatás, ha a fertőzések növekedni kezdenek.
“Ha Romániában egy bizonyos fertőzöttségi szintet elér az oktatási intézmény, akkor ott az intézményvezető a szülőkkel közösen dönthet arról, hogy a következőkben hibrid oktatás legyen, online tanítás, esetleg minden menjen tovább úgy, ahogy van” - mondta Totyik.
Szerinte a magyar kormány jelenleg a svéd modellt próbálja ráerőszakolni az oktatásra, azzal hogy ragaszkodna a helyszínen történő tanításhoz. Elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium irányítása alatt álló iskolákban egy fokkal jobb a helyzet, de az Emberi Erőforrások Minisztériuma által fenntartottakban kevésbé rugalmas.