Annyi pénzt kapott tavaly a Fidesz kedvenc kommunikátora, amennyiért egy átlag magyar 20 ezer évig dolgozik
„Hosszú matekleckét csináltam meg, de íme, a kormánypropaganda a maga valóságában: a spórolás és a valódi verseny ürügyén létrehozott, Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket a propagandagépezet aktuális urának, a gyűlöletkampánnyal hírhedtté vált Balásy Gyulának, illetve az ő cégeinek. Ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia” – írta Hadházy Ákos Facebook-oldalán.
A független országgyűlési képviselő közölte, hogy ebből 30,2 milliárd forint ment el kormányzati agymosásra, vagyis plakátkampányra.
„Balásy cégei tavaly átlagosan havi 4,8 milliárd forint értékben kaptak megrendeléseket. A három legnagyobb értékű munka mind egy-egy plakátkampányos szerződés: egy 11,8 milliárdos decemberből, egy 10 milliárdos áprilisból és egy 3,5 milliárdos augusztusból”
– összesítette Hadházy Ákos.
A politikus megjegyezte, hogy emellett több mint 1,1 milliárd forintért hirdették a Családbarát Magyarországot. Hozzátette, hogy a plakátokról sajnos lemaradtak az omladozó kórházak, a várólisták, a nevetségessé butított tankönyvek és a tanárok anyagi ellehetetlenítése.
Emlékeztetett arra, ugyancsak több mint 1 milliárd forintos megrendelést adtak le a Semjén-féle vadászati világkiállítás kommunikációjára.
Még ez sem a teljes összeg, mivel ahogy írja, százmilliók mentek el az állami Antenna Hungária és az MVM cégeinek kommunikációjára.
– Igen, a monopolhelyzetben lévő Antenna Hungáriának nagyon kell a reklám – jegyezte meg a képviselő.
Hadházy Ákos szerint erre még rájön, hogy a rendezvényszervezési feladatokat leválasztották a kommunikációs keretszerződésről, és kötöttek egy újabb, 30 milliárdos megállapodást.
Ennek nyertese pedig az Antenna Hungária lett. Ebbe a politikus állítása szerint bevonták alvállalkozóként Balásy Gyula vállalkozását és a Fidesz kedvenc őrző-védő cégét, a Valtont. A megbízás pontos összegét azonban nem tudni. A politikus úgy látja, hogy a legpimaszabb tétel az állami rendezvényszervező, a Hungarofest Kft. által lebonyolítandó rendezvényekhez szükséges szolgáltatásokra vonatkozó 1,1 milliárdos megrendelés, amit elvileg az Antenna Hungária kapott.
A politikus összesítése alapján így
rendezvényekre és reklámra Rogánék tavaly összesen 62,2 milliárd forint közpénzt költöttek.