Több mint 700 milliós bevétellel és 160 milliós támogatással is veszteségesen zárt a Ripost cége, így kénytelen volt megszűnni

2020. május 29., 16:23

Szerző:

Több mint 583 milliós vesztesége volt 2019-ben a Ripost Média Kft-nek, ráadásul ezt mindössze kilenc hónap alatt szedte össze, szeptember 30-án ugyanis átalakulással megszűnt a cég - figyelt fel rá az Index.

A tavalyi beszámolójuk szerint 735 millió forint volt az értékesítés nettó árbevétele, plusz „támogatás, jóváírás" címszó alatt szerepel még egy 160 milliós tétel is a bevételeknél.

Nem ez volt az első veszteséges év a társaságnál, a 2018-as üzleti évet is mínusszal zárták.

Bár az újság kiadója átalakulással megszűnt, a lap nem tűnt el. A kormányhoz hű sajtó ugyanis egy nagyon furcsa átalakuláson ment át az elmúlt időszakban, a legtöbb fideszes médiaorgánumot a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványba (KESMA) csomagolták a tulajdonosok, amelyet aztán a kormány gyorsan nemzetstratégiai jelentőségűvé minősített, nehogy a Gazdasági Versenyhivatal elkezdjen kekeckedni a hatalmas piaci erőt egy kézben összpontosító alapítvánnyal.

Az állam elég rendesen kitömte hirdetési pénzekkel az Ómolnár Miklós nevével fémjelzett, de Habony Árpádhoz is köthető bulvárlapot, amely a kormány lejárató kampányaiban is aktívan részt vesz.