Itt a törvényjavaslat, bevezetnék a repülőjegyadót Magyarországon

2019. december 19., 23:09

Szerző:

Az LMP azt szeretné, ha Magyarországon is bevezetnék a repülőjegyadót – hívja fel a figyelmet a hvg.hu arra a törvényjavaslatra, amelyet a párt parlamenti képviselője, Schmuck Erzsébet terjesztett csütörtökön az Országgyűlés elé.

Légiközlekedés - Budapest - Liszt Ferenc Nemzetközi Repülő
Fotó: MTI/Jászai Csaba

Az adót a felszálló utasok repülőjegyére vetnék ki, háromezer kilométerig a legalacsonyabb osztályon kétezer, a magasabbon négyezer forintot kellene fizetni. Három és hatezer kilométeres utazás között öt-, illetve tízezer, hatezer kilométer feletti repülés esetén tíz-, illetve húszezer forintra nőne az összeg.

Ez a fajta sarc már több EU-tagországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában és Svédországban is létezik, az LMP azzal érvel a kivetése mellett, hogy a repülés az egyik leginkább környezetszennyező közlekedési mód, aminek ellenére az ágazat jelentős rejtett és nyílt támogatást kap „Emellett a légi közlekedést a jellemzően még ma, a diszkont légitársaságok terjedésével is a tehetősebb rétegek veszik igénybe, tehát a szociális indokok is az iparág támogatásának legalább részleges kompenzálását támasztják alá. Ennek a javaslat szerinti módja egy tételes, az egyes utazások után fizetendő különadó kivetése a légifuvarozók által nyújtott személyszállítási szolgáltatásra, azaz lényegében az értékesített repülőjegyekre" – érvel Schmuck Erzsébet a törvényjavaslat elfogadása mellett.

 

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.

Magyarországon tavaly 115 ezer 65 évesnél idősebb magyar dolgozott a nyugdíj mellett. A legtöbben a feldolgozóiparban tevékenykedik, de a kereskedelemben és gépjárműjavításban is szép számmal dolgoznak az idősek.