Rendőri ügy lett Hagyó politikai hátországa
„Persze, nyilván másutt is elő-előfordul, hogy valaki a közös medence vizébe piszkít, de legalább nem ilyen pofátlanul, mint nálunk: a trambulinról.” A BKV egyik középvezetője fakadt ki így, amikor nyilvánvalóvá lett, hogy milyen küldetést teljesít Antal Attila, a 2007. január elsején érkezett új vezér. Már hónapok óta nem fér kétség ahhoz, hogy a történtekért a politikai felelősség elsősorban Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettesé. Tudja, mi történik most a BKV-nél? Mert mi megírtuk.
Január utolsó keddjének reggelén rendőrkordon fogadta a BKV-központ munkába siető dolgozóit. Az épületet negyven fegyveres, egyenruhás és civil rendőr vette birtokba, hogy hetven céggel félmilliárd forint értékben kötött 144 szerződést és a teljesítésekkel kapcsolatos dokumentumokat keressenek. Antal Attila volt vezérigazgatót otthon már nem érték el a kiküldött nyomozók, és nem találták új munkahelyén, a Vértes Volán vezérigazgatói irodájában sem. Végül mobiltelefonon invitálták a Teve utcai rendőr-főkapitányságra. Ki tudja, Antal sejtette-e, hogy ott azonnal őrizetbe veszik? Péntek estére azonban már ismét otthon volt: a hatóságok így jutalmazták, hogy együttműködött velük, vallomást tett volt főnöke ellen is. Február első napján Hagyó Miklós korábbi szocialista főpolgármester-helyettestől pártjának budapesti szervezete megvonta a bizalmat. A szocialistáknak alighanem sok elveszített szavazatba kerül, hogy csak most. Az események hátterét BARÁT JÓZSEF elemzi a csütörtöki 168 Órában.
Munkatársunk cikkéből megtudhatja, miért lett a BKV veszteséges Antal Attila alatt, annak ellenére, hogy 1005 embert még el is bocsátottak; az is kiderül, hogy mindez hogyan szolgálta a városházi főnök, Hagyó Miklós klientúraépítési céljait.
Kiderül az is, min bukott le végül Antal Attila és hogy hogyan próbálták meg Vitézy Dávid, valamint a VEKE nyakába varrni az év eleji BKV-sztrájkot.
Ma már rendőri ügy annak kiderítése, hogy a BKV-tól kivitt pénzeknek milyen szerepük lehetett Hagyó politikai hátországának kiépítésében.
A csütörtöki 168 Órában sok BKV-s botrányról hull még le a lepel...