Rendkívüli havazás: az ombudsman talált hiányosságokat

Az ombudsman szerint számos hiányosság volt a lakosság felkészítésében, riasztásában és tájékoztatásában, valamint a kommunikáció során a márciusi rendkívüli hóhelyzet idején, ugyanakkor a mentésben érintett szervek – az önkéntes mentőcsapatokkal, valamint a civilekkel együtt – maximálisan kihasználták személyi- és eszközállományukat.

2013. április 15., 11:28

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Szabó Máté felkérte a belügyminisztert, hogy tekintse át az egyes beavatkozó szervek kárhelyi és bevetésirányítási kommunikációjának tapasztalatait.

Kezdeményezte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatójánál, hogy tekintse át a lakosságriasztási rendszer hatékonyságát, valamint fektessen nagyobb hangsúlyt arra, hogy felkészítsék a lakosságot a rendkívüli időjárási körülmények miatt kialakuló katasztrófahelyzetekre.