Pukli: Alaptörvény-módosítás kell az oktatás rendbetételéhez

Az oktatás rendbetételéhez nemzeti konszenzus és Alaptörvény-módosítás szükséges; csak így érhető el, hogy Magyarország kilépjen az összeszerelő-üzemi státusából – írja blogján Pukli István, a fővárosi Teleki Blanka gimnázium igazgatója, a tanártüntetések egyik arca.

2017. március 21., 10:37

Pukli szerint a kezdők szerencsétlenkedése, hogy a kormányzat rövid időn belül bejelentette, majd elnapolta a kilenc évfolyamos általános iskola ötletét. „Kezdők, hiszen nem sok közük volt eddig az oktatáshoz. Egyiküknek sem. Államtitkároktól a miniszterekig. De ha a fáradságot sem veszik, hogy meggondolják, ne adj isten elfogadják a szakértők álláspontját, örökké mazsolák maradnak, és fél mondattal leszoríthatók lesznek az útról.”

Az iskolaigazgató úgy látja, az oktatás nem az a rendszer, amelyben egy átgondolatlan félmegoldással rendet lehetne tenni. Az oktatási rendszer rendbehozatalához rövid, közép- és hosszú távú stratégiára van szükség. Szükség lenne a Nemzeti alaptanterv lazítására, a feltételek híján csak nyögvenyelősen teljesíthető mindennapos mozgás átmeneti felfüggesztésére, a pedagógusok óraszámának csökkentésére. Ezzel párhuzamosan a pedagógusképzésben valódi szűrést kellene bevezetni. „Középtávon működhet a Nat érdemleges átdolgozása, a tananyag átalakítása. Hosszú távon pedig az iskolarendszer teljes átformálása, amelyhez már most meg kellene születnie a döntéseknek, a jogszabályoknak” – írja Pukli István. Hozzáteszi: az oktatásra jóval több pénzt kell fordítani.

„Ahhoz, hogy esélyünk legyen arra, hogy Magyarország az összeszerelő-üzemi státusából kilépjen, a hazai kis- és középvállalkozások megerősödjenek, hogy gyermekeink élhető polgári világot örököljenek tőlünk, ahhoz az oktatás újjászervezésére van szükség. Ehhez pedig nemzeti konszenzust kell teremtenünk, és az Alaptörvényt szükséges módosítanunk: az oktatás ugyanis nem lehet pártpolitikai ügy” – írja blogbejegyzésében Pukli István.