„Pofátlan” – Titkolják Orbánék, mennyit költenek önmaguk fényezésére

Az LMP az adatvédelmi biztoshoz fordul a médiát elárasztó CSOK-kampány költéseinek ügyében. Bár január óta folyik a kibővített Családi Otthonteremtési Kedvezmény népszerűsítéséről szóló médiakampány, a kormány propagandaminisztériuma még áprilisban sem volt hajlandó válaszolni az LMP kampányköltéseket firtató kérdésére.

2016. április 25., 09:08

Az LMP a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordult, mert álláspontjuk szerint a közpénzekre vonatkozó adatok megtagadása jogsértő.

2016 januárjában kezdte a kormány óriásplakátokon, újságokban, tévében, rádióban, interneten megjelent hirdetésekben reklámozni a

CSOK-ot „a magyar reformok működnek” kampány részeként. Miközben az elmúlt hónapokban látványosan szórták a pénzt a CSOKnépszerűsítésére, arra a kérdésre, hogy mindez mennyibe kerül az adófizetőknek, a mai napig nem volt hajlandó válaszolni a minisztérium – közölte az ellenzéki párt.

Rogán Antal az LMP adatkérésére adott válaszában arra hivatkozott, hogy „a kampány jelenleg is zajlik”. Az LMP azonban az adatkérésig tartó időszakra vonatkozóan kérte az adatokat, aminek teljesítését szerintük nyilvánvalóan nem akadályozza a folyamatban levő kampány. Emellett maga a miniszter sem állította, hogy a kért adatok ne állnának rendelkezésére, vagyis a minisztérium egyszerűen titkolózik.

Az LMP ezért bejelentéssel fordult a NAIH -hoz, hogy folytasson le vizsgálatot közérdekű adat megtagadása ügyében. „Pofátlannak tartjuk, hogy miközben már tavaly is 600 millió forint közpénzt herdált el a kormány önmaga fényezésére, az idei, még nagyobb fordulatszámon pörgő kampány költségeiről semmilyen tájékoztatást nem hajlandóak adni” – írják.