Parkolás: 500 millió forintot kap az alvállalkozó

Az LMP véleménye szerint válságban van a fővárosi közlekedés – erről Csárdi Antal főpolgármester-jelölt beszélt a párt szombati budapesti sajtótájékoztatóján. Az LMP ferencvárosi polgármesterjelöltje, Majoros Imre azt mondta, ha megválasztják, másnap megszünteti a kerület parkolási szerződéseit

2014. szeptember 13., 13:14

Csárdi Antal úgy fogalmazott: Budapesten az átlagsebesség lassan 15 kilométer per óra alá csökken, parkolni szinte lehetetlen és ellehetetlenül a gyalogosközlekedés is, miközben egy séta már egészségügyi kockázatokkal jár.

A fővárosnak huszonöt éve nincs közlekedési koncepciója, a közlekedésszervezési eszközöket pedig pénzbehajtásra használják – jelentette ki, példaként említve a parkolási rendszert és a tervezett dugódíjat. A IX. kerület parkolási bevételeinek többségét például, éves szinten több mint ötszázmillió forintot egy alvállalkozó kap meg – közölte a jelölt, aki szemléletváltást sürgetett. Csárdi Antal szerint P+R parkolókra van szükség, amelyeket össze kell kapcsolni a tömegközlekedéssel, írja az MTI.

Majoros Imre, a párt kerületi polgármesterjelöltje azt mondta, Ferencvárosban kezd kaotikussá válni a parkolás és a közlekedés. Bejelentette, hogy polgármesterként az első hivatali napján felmondja a parkolási szerződést, hogy egy új, a kerületben élők érdekeit szem előtt tartó megállapodást kössön.

Arra is kitért, hogy ha megválasztják, akkor tiszta, világos és átlátható rendszert hoz majd létre, és felállít egy csapatot, amelyik a korrupciót vizsgálja majd.