Negyedmilliárdért indít kampányokat a médiahatóság, Kuna és Csetényi után újabb korábbi kedvenc bukhat

Még azt sem tudják, mire költik el a pénzt.

2018. augusztus 28., 16:20

Szerző: Molnár Richárd

Médiavásárlásra és médiatervezésre hirdetett pályázatot a Nemzeti Média-, és Hírközlési Hatóság (NMHH) nettó 250 millió forintos keretösszeg erejéig, hároméves időtávra - tudta meg a 168 Óra. A Karas Mónika által vezetett NMHH hivatalos válasza szerint utoljára 2016-ban kötöttek hasonló tárgyú és volumenű keretszerződést, akkor 200 millió forintos keretösszegért. A tender akkori győztese a Mindshare Médiaügynökség Kft. és az iCSR.hu Nonprofit Kft. által alkotott konzorcium volt.

Forrásaink egyelőre nem tudták megítélni, mekkora eséllyel pályázik újra a reklámpiaci körökben „baloldali kötődésűként” számon tartott, Somlói Zsolt által vezetett, de cégadatok szerint az amerikai Ogilvy and Mather Worldwide Inc. résztulajdonában lévő Mindshare (amely már a Gyurcsány-, és a Bajnai-kormány alatt is számos jövedelmező kommunikációs szerződést nyert el, és az Orbán-kormány alatt se vált páriává), az viszont biztos, hogy elkezdték szisztematikusan száműzni az Orbán-kormány, illetve az állami intézmények és cégek kommunikációs költéseinek környékéről a korábbi ászokat, akik eddig milliárdokat tehettek zsebre.

Fotó: Merész Márton

Júniusban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal egyaránt szerződést bontott a Rogán Antal kabinetminiszter köréhez sorolt, a tárcavezető Pasa parki szomszédjában lakó Csetényi Csaba cégeivel, valamint a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter személyes barátjának tartott Kuna Tibor vállalkozásaival. Egyelőre csak találgatások vannak arról, hogy mi áll a szakítás hátterében, de piaci forrásaink szerint túl sok jelentőséget tulajdonít a sajtó a politikai vonatkozásoknak, a valódi okokról még vezetői szinten is keveset tudnak. Kuna esetében például arról lehet szó, hogy túlzottan önjáróvá vált, annyira, hogy egy egyszerű áfacsalási ügybe is belekeveredett. Korábban a Mindshare is részesült - konzorciumi tagként - abból a 25 milliárd forintos keretösszegből, amelyet többek között Kuna és Csetényi cégei között osztottak szét.

Az NMHH a 168 Óra kérdéseire nem árulta el, hogy milyen kampányokat akar indítani a tervezett 250 milliós keretösszegből. „A nyertes ajánlattevővel az NMHH 36 hónapra szóló keretszerződést köt majd a jövőben várható kampányokra, a leendő ügynökség feladata a hatóság kommunikációs stratégiájában megfogalmazott, tevékenységével összefüggő lakossági üzenetek tekintetében médiakampányok tervezése és médiavásárlás lesz” – írta a hatóság.

Hozzátették, az új szerződést az indokolja, hogy a jelenlegi (vagyis még a Mindshare-rel kötött) keretszerződés pénzügyi kerete kimerül, a folytonosságot pedig biztosítani szükséges.

Az NMHH felhívta a figyelmet arra is, hogy a korábbi években is rendszeresen indítottak médiakampányokat. Tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban ilyen volt a például a prepaid SIM-kártyák regisztrációjának fontosságát hangsúlyozó kampány, a roamingdíjakkal kapcsolatos tájékoztatás, CE jelzés ellenőrzésére felhívó reklám, illetve ilyen a jelenleg is futó, a gyermekek, fiatalok tudatos médiahasználatának növelését, a védelmüket és a velük szembeni zaklatások megelőzését célzó Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampány.