Most szóljon, ha nem akar magasabb telefonszámlát

Az NMHH „az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében” vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor kétoldalú szerződésmódosítását, mindkettő július 1-jétől emelte volna a lakossági mobilszolgáltatások díjait.

2015. június 26., 18:36

Az eljárás vége az NMHH és a Magyar Telekom közötti úgynevezett „hatósági szerződés” lett: a Magyar Telekom módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást – írja az Index.

A Telekom és a Telenor vállalta, hogy újabb értesítéssel hívja fel ügyfelei figyelmét a módosítással kapcsolatos jogaikra (kivéve, ha május után kötötték szerződésüket). Például, amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra kézhezvétel után 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a Telekom számlás (postpaid) előfizetői a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.

A Telenor június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.

A módosítás el nem fogadását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe – azaz, bár a Telekom és a Telenor árat emelne, aki szól, hogy ne, az annyit fizet, mint eddig.