Mégsem számolják fel a Déli pályaudvart

A pályaudvar személyforgalma megmarad, az üzemi területeken pedig a Testnevelési Egyetem és a nagyközönség kap csarnokokat, pályákat, a TE bővítésének ugyanis ez lesz az egyik iránya - tudta meg egy szeptemberi kormányhatározatból a Vs.hu. A közönség minden létesítményt használhat majd, ami a fővárosi Déli pályaudvar üzemi részeinek helyére kerül – ígérte Gyetvai Árpád, a TE fejlesztésével is foglalkozó miniszteri biztos a VS.hu-nak küldött válaszában.

2016. október 7., 09:39

Részén az egyetem kap majd itt új épületeket: jégcsarnokot, fedett teniszpályákat, de ide is beengedik a civileket. A vasúttól nyert terület másik részén pedig eleve a nagyközönség kap létesítményeket, extrémsport-pálya, játszótér, futókör és hasonlók szerepelnek a tervekben. A kormányhatározat 2018 és 2022 közé teszi ezeket a beruházásokat, a TE fejlesztésének ez a második fázisa lesz, a nem vasúti területeken már ez előtt bővül az egyetem - írja a Vs.

 A legújabb tervek szerint a vasúti üzemi területen mélygarázsok is épülnek, ahol buszoknak is lesz hely, mert az hiányzik a környékről.

A részletes és végleges tervek még nincsenek kész, a MÁV-ot és az érintett kerületeket is bevonva készülnek, de a Vs úgy tudja, a Déli személypályaudvari része megmarad, és az ígértek szerint az utasok nem sok változást vesznek majd észre, a vonatok ugyanúgy indulnak, érkeznek majd, mint most.

A kormány a Vs szerint tehát elállt a pályaudvar felszámolásának ötletétől. A bezárási tervek nyilvánosságra kerülése után sokan elmondták, van olyan megoldás, ami felszabadítja az értékes, belvárosi területeket a ma már nem oda való vasúti funkcióktól, de a vasúti közlekedés is megmarad.

A mostani vasúti háttérfunkciókat kell majd kitelepíteni innen: ma főleg az éppen úton nem lévő vonatok tárolásra használják a Márvány utcai autós felüljárón túl lévő rendező pályaudvar vágányait.

A Vs vasúti szakértője azt írja a cikkben, hogy a vasúttól nagyon komoly fejlesztési és szervezési energiákat igényel majd a kieső területek pótlása, és részben a Kelenföldi pályaudvarnak, részben a vonatok vidéki végállomásainak kell átvenniük ezeket a funkciókat.

A tervek szerint négy vágány maradna meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett. A kormánybiztos szerint a vágányok fölé gyalogos hidakat, rámpákat, lépcsőket terveznek, így a vasút két oldalának gyalogoskapcsolata javul a mai állapotokhoz képest.