Magyarország legdrágább vasúti beruházásába vághat bele Mészáros Lőrinc

Újabb nap, újabb zsíros beruházás. Az üzletember egyik cége ezúttal viszont kénytelen a Strabaggal közösködni.

2021. június 9., 19:14

Szerző:

Fajlagos költségeit nézve Magyarország legdrágább vasúti beruházásába vághat bele Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Építő Zrt. a Strabag Rail Kft.-vel közösen – írta az Átlátszó.

A Békéscsaba és Lőkösháza közti csaknem harminc kilométer hosszú szakaszt nettó 127 milliárd forintból újíthatják meg.

Ennyi pénzből három állomást korszerűsítenek, illetve második vágányt is kiépítenek, és korszerűsítik a teljes villamosfelsővezeték-hálózatot is.

Az Átlátszó cikke szerint a kormány 2017-ben még csak nettó 79,4 milliárd forintot szánt a beruházásra. A napokban lezárult közbeszerzés adatai alapján tehát egy kilométer felújítása 4,37 milliárd forintba kerül majd, megdöntve ezzel a fajlagosan legdrágább vasúti beruházás eddigi rekordját, amit

szintén Mészáros Lőrinc V-Híd Zrt.-je tartott a debreceni BMW gyárhoz kilométerenként 3,6 milliárdos áron épített vasúttal.

(Kiemelt kép: Óbarok, 2018. december 7. Mészáros Lőrinc, az Autohof Óbarok kamionos pihenőhely tulajdonosa beszédet mond a létesítmény átadó ünnepségén az M1-es autópálya óbaroki lehajtója közelében 2018. december 7-én. A pihenőhelyen 124 kamionnak és 11 lakókocsinak tudnak helyet biztosítani. Ezen kívül 11 hűtőkamionnak és 4 túlméretes szerelvénynek. MTI/Bodnár Boglárka)