Magyar politikusoknál landolt a 2 milliárd euró egy része?
Az LMP egyetért a kormánnyal abban, hogy a vasúthálózat fejlesztése és a MÁV rendbetétele kulcskérdés az ország versenyképessége szempontjából. Az LMP ugyanakkor azt javasolja a fejlesztési miniszternek, hogy ha valóban tenni akar a magyar vasútért, akkor haladéktalanul kezdje meg a MÁV-Cargo korrupciógyanús eladásának kivizsgálását.
Seszták Miklós a pénteki vasutasnapon úgy fogalmazott, hogy a kormány kulcsszerepet szán a vasútnak. Az LMP reméli, hogy a fejlesztési miniszter szavait tettek is követik majd, mivel a párt álláspontja szerint a vasút szerepe versenyképesség, társadalmi és fenntarthatósági szempontból is kulcsfontosságú. Az LMP éppen ezért tartja stratégiailag elhibázott lépésnek a Máv-Cargo 2008-es privatizációját: a párt álláspontja szerint a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű vállalatok estében a rövidtávú gazdasági racionalitás nem lehet elsődleges szempont, így a magánosítás alapértelmezés szerint nem támogatható.
A Fidesz korábban maga is többször súlyos hibának minősítette a MÁV-Cargo eladását. Az LMP szerint éppen ezért érthetetlen, hogy miközben Ausztriában nyomozás zajlik annak kiderítésére, hogy az osztrák államvasút által kifizetett 2 milliárd eurós sikerdíjnak egy része valóban magyar politikusoknál landolt-e, addig az elszámoltatást zászlójára tűző kormány nem tett semmit az ügy kivizsgálása érdekében.