LMP: Legyen látható az ügyfélkapun, hogy sikeresen regisztráltunk-e az oltásra
Az ellenzéki képviselő szerint nagyon jó az ügyfélkapun keresztül elérhető elektronikus szolgáltató tér egészségügyi része, de fontos lenne, hogy a sikeres regisztrációt is lehessen látni, valamint azt is, hogy az ügyfél adatait megkapta-e már a háziorvosa.
A kormány tegye lehetővé, hogy a koronavírus elleni oltásra jelentkezők az ügyfélkapun keresztül elérhető elektronikus szolgáltató térben láthassák, sikeres volt-e a regisztrációjuk – mondta Hohn Krisztina, az LMP országgyűlési képviselője. Hozzátette: sokan nem kapnak visszajelzést a regisztrációjukról, és mivel a megadott központi telefonszám nem érhető el, ők az egyébként is igen leterhelt háziorvosuktól kérnek segítséget.
A képviselő nagyon jó rendszernek tartja az elektronikus szolgáltató teret – mondta –, mert abban az emberek láthatják saját betegútjukat: betegségeiket, laboreredményeiket, covid-tesztjük eredményét. Az oltásregisztráció azonban nem látható, sem az, hogy ha a jelentkezés sikeres volt, az ügyfél adatait továbbították-e már a háziorvosának – sérelmezte.
Szerinte azt is fel kellene tüntetni, hogy a regisztráltnak mely vakcina adható be. Ennek közlésével szerinte számos félreértés elkerülhető lenne.
Hohn Krisztina mindenkit a védelmi intézkedések betartására, és az oltás felvételére kért. Emellett cáfolta, hogy az ellenzék oltásellenes lenne. Mint mondta, kikéri magának, hogy azt feltételezik az ellenzékről, rosszat akar az embereknek.
(Kiemelt kép: Pesti Hírlap archív)