Lengyel lap a Sólyomról
A lengyel Rzezczpospolita című jobboldali napilap cikkében úgy értékeli, hogy a Sólyom, az új magyar légitársaság, amelynek a csődbe ment Malév pótlása lett volna az ambíciója, még az előtt befejezte létét, mielőtt első repülője a levegőbe emelkedett volna.
A lap szerint a Sólyom tulajdonosa, Lucsik János informált a cég szervezésének sikertelenségéről. Lucsik azt nyilatkozta, hogy a Sólyom Holdingnak már nincs pénze az eddig alkalmazottak szeptemberi bérének kifizetésére sem. A hivatalosan „a szervezés állapotában” lévő cégben káosz uralkodik. Lucsik szerint nincs esély arra, hogy a titokzatos ománi üzletemberrel, aki az utolsó mentőöv lett volna a Sólyomnak, megkössék a szerződést. A légitársaság igazgatója, Vágó József először adott interjút a közrádiónak, de később eltűnt, azt mondta, hogy egészségi állapota miatt kórházba kellett mennie.
Az új légitársaságról már a tavasz óta lehet hallani. A Rzeczpospolita hangsúlyozza, hogy a cég tulajdonosa az élelmiszer ágazatban érdekelt, semmilyen tapasztalata sincs a közlekedésben, a légiközlekedésről nem is beszélve, de már felvett alkalmazottakat, s az első kereskedelmi járatokat már augusztusra ígérte. Budapesten meg is jelent két, valószínűleg lízingelt Boeing a Sólyom színeiben, de ezek nem kezdték meg a rendszeres repülést. A cég vezetői azt magyarázták, hogy kezdetben charter járatokat fognak indítani, de a szakemberek már akkor kifejezték kétségeiket, hiszen a turisztikai vállalkozásoknak nyáron már rég aláírt szerződéseik vannak a szállító cégekkel.
A légitársaságok ágazatában nagy szkepticizmussal fogadták a Sólyom terveit, mert Lucsik egyértelműen a csődbe ment Malév modelljét ismételte, úgy, hogy sem tapasztalata, sem pénzügyi biztosítása erre nem volt. Ráadásul kétségeket ébresztett az is, hogy a Sólyom Holdingnak közeli üzleti kapcsolatai voltak a gyanús ügyleteket végző Sales One céggel.
Úgy néz ki – írja Jaroslaw Gizinski a lapban-, hogy a cég véglegesen befejezi működését és ezzel elveszti az eddig betett 120 millió forintot, és egyben munka nélkül maradnak azok az emberek, több mint hetvenen, akiknek többsége egykori Malév dolgozó volt.
A legnagyobb magyar légitársaság ma a 2004-ben alakult fapados Wizz Air – fejezi be értékelését a napilap.