Kövér László felesége ért a közigazgatáshoz

Vagy legalább dolgozott már a közigazgatásban. A Szigetszentmiklósi Járási Hivatal vezetőjének nevezte ki Navracsics Tibor Bekk Máriát, Kövér László feleségét. A történet csavarja, hogy Bekk Mária maga is a Fidesz alapítói közé tartozik, de ezek szerint ért a közigazgatáshoz.

2012. december 27., 09:51

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter december 17-én hétfőn ünnepélyes keretek között kinevezte a járási hivatalok vezetőit. Januártól vidéken 175 járási hivatal és a fővárosban 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként, hogy a megyei szintén alacsonyabb államigazgatási feladatokat ellássák.

A kormány

sajtóanyagábólkiderül, hogy a kinevezett járási hivatalvezetők átlagosan 12 éves közigazgatási gyakorlattal rendelkeznek. Közel kétharmaduk jogász végzettségű, s több mint 60-an a jegyzői munkát cserélik fel a járási hivatal vezetésére. A most kinevezett vezetők 52%-a nő. Nincs tehát nagy meglepetés a kinevezettek között: a legtöbben valóban értenek a közigazgatáshoz, de van egy-két kakukktojás. Az egyik ilyen Kövér László felesége, aki maga is a Fidesz alapítója, de korábban számos közigazgatási pozícióban dolgozott már.

A január 1-től hivatalba lépő dr. Bekk Mária neve a Fidesz alapító okiratán is olvasható – Kövér Lászlóé mellett. Az akkor még néprajz-történelem szakos középiskolai tanár 1987-ben kötötte össze életét Kövér Lászlóval, bár a neve nem szerepel a

házelnök önéletrajzában, viszont már megtalálhatjuk a vagyonnyilatkozatában.

A család Szigetszentmiklóson él, ahol dr. Bekk Mária 2010-ben már a Jogi- és Ügyrendi Bizottság tagjaként

dolgozott az önkormányzatnak,bár ez egy politikai megbizatás, nem jelent közigazgatási gyakorlatot. Karrierje meredeken emelkedik: 2011-ben már Tököl jegyzőjeként nyilatkozott a Kanizsa TV-nek. Innen nevezték ki járási hivatalvezetőnek.

A járás hivatal vezetőket a megyei és fővárosi kormánymegbízottak javaslatára a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre. A járási hivatalvezetők feladata az lesz, hogy a jogszabályokban és belső szabályzatokban a hatáskörükbe utalt feladatokat ellássák, biztosítsák a járási törzshivatal és szakigazgatási szervek feladatellátását, a hivatal működésének üzemeltetetést, s ők gyakorolják a munkáltatói jogokat a járási hivatal és szakigazgatási szerveinek kormánytisztviselői felett.

A kormány által kiadott sajtóanyagból kiderül, hogy a januárban induló járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől. Jövő évtől a járási hivatalokon belül szakigazgatási szervként fog működni a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal, a járási munkaügyi kirendeltség.

Az esettel kapcsolatban szerettük volna megkérdezni a Pest Megyei Kormányhivatalt, ahol hosszas telefonálgatás után tudtuk elérni Bazsó Zoltán sajtófőnököt. A kormányhivatal, bár későbbre ígért tájékoztatást az ügyben, végül nem válaszolt a kérdésünkre.

Az önkormányzati köztisztviselők országszerte sztrájkba léptek, hogy érdemi béremelést követeljenek a 2008 óta változatlan illetményalap és az alacsony fizetések miatt, ezért ma sokkal nehézkesebb az ügyintézés.