700 milliót ad a kormány parkolók és kerékpártárolók fejlesztésére

Egy szombati kormányhatározat alapján háromezer parkoló és kétezer biciklitároló létesülhet a jövőben. A kivitelezési és tervezési engedélyeket 2022-ig kell elkészíteni. Így a Budapest Fejlesztési Központ számításai szerint megduplázódhatnak a parkolóhelyek számai az érintett vonalak mentén.

2020. október 12., 07:45

Szerző:

Az ötezer parkolóhoz köthető felmérésekre, tervezésre és engedélyezésre bő hétszázmillió forintot szán a kormány. A cél az agglomerációból beáramló autóforgalom csökkentése, mivel az ott élők 70%-a saját autóval utazik be a fővárosba. "Ahhoz, hogy mindenki P+R parkolóba tegye az autóját, ez irreális és nem is lenne hatékony. A cél az, hogy az agglomeráció lakóterületeiről, aki csak teheti, busszal vagy kerékpárral közelítse meg a vasútállomását, ami hozzá a legközelebb van, és a P+R-t csak azok használják, akiknek ez az opció nem elérhető" - nyilatkozta Vitézy Dávid az ATV Híradónak. A Főváros üdvözli a P+R parkolók bővítését, bár nem tartja csodaszernek. Karácsony Gergely kabinetfőnöke hozzátette: szerinte a kormány zavarodottságát jelzi, hogy a határozatban a kerékpár-fejlesztési stratégia iránti igény is megjelent.

"Ebből is látszik, hogy a kormány mennyire összezavarodott ebben a témában, mert vannak olyan programok, szakmai programok, amely ezt támogatják, és a kormány ilyen-olyan tisztviselői meg ezt-azt mondanak, tehát valamikor támogatják, valamikor támadják, amikor éppen milyen politikai hasznot próbálnak ebből húzni." Balogh Samu reméli, hogy a kormány nemcsak az elővárosi, de a városi közlekedés fejlesztésére is fordít majd forrásokat.

 

 

A kormány döntése értelmében várhatóan májustól bizonyos krónikus betegségek gyógyszereit – így például a cukorbetegek készítményeit – már nemcsak szakorvos, hanem a háziorvos is felírhatja.