Saját hatáskörben szerződött fideszes céggel Karácsony Gergely
Karácsony Gergely saját hatáskörben hagyta jóvá, hogy a fővárosi önkormányzat, illetve cégei a Garancsi István milliárdos tulajdonában álló ESMA Reklám Zrt.-vel, valamint a Tasnádi László érdekeltségébe tartozó SYS IT Networkkel szerződjenek a következő évekre – derül ki az önkormányzat határozatából.
Az ügy azért is különös, mert a főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés nélkül döntött arról, hogy olyan üzletemberekkel szerződik nagyjából 44 ezer fővárosi plakáthely – oszlop – ügyében, akik a kormányközeli gazdasági holdudvarhoz tartoznak – szúrta ki a 24.hu.
Az üzlet, amelynek megkötését Karácsony jóváhagyta, még májusban került elő a közgyűlésben. Csakhogy akkor a minősített többség – amire szükség lett volna a szerződéskötés jóváhagyásához – nem lett meg, miután a Demokratikus Koalíció képviselői, illetve Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester ellenálltak, és nemmel szavaztak, mondván: hiába volt az ESMA az egyetlen pályázó a plakáthelyekre, ne szerződjön a főváros a NER-hez köthető vállalkozó cégével.
A kérdésre, hogy Karácsony Gergely miért vonta saját hatáskörbe a döntést, és miért nem a közgyűlésre bízta azt, Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes azt mondta, hogy nem akarták szeptemberig húzni az ügyet, mivel nem lehetett tudni, hogy akkorra meglenne-e a minősített többség a közgyűlésben, márpedig minden csúszás bevételkiesést jelent a fővárosnak.
Azt is hangsúlyozta, hogy a főpolgármester teljesen szabályosan járt el, mivel az szmsz felhatalmazza őt ilyen döntések meghozatalára.
Kis Ambrus kiemelte továbbá, hogy a régi és az új, 2028-ig szóló ESMA-üzlet között van két jelentékeny különbség: egyrészt 250 forintról 381-re emelik a plakáthelyek napidíját, másrészt ezentúl a plakátokon nem lehetnek politikai hirdetések.
(Kiemelt kép illusztráció: Fidesz és az Egységben Magyarországért kampány plakátjai. fotó: ATTILA KISBENEDEK / AFP)