Jól fizet a sorosozás: több mint 4 milliárdos osztalék a kormánypropagandát kommunikáló cégeknél
Rekordot döntött Balásy Gyula a kormánypropagandát kommunikáló cégeivel: a New Land Media Kft.-je tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt tett le a asztalra, a Lounge Design Kft. pedig 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze - írja a 24.hu.
A lap hozzáteszi, hogy Balásy összesen 4 milliárd 208 millió forintot vesz ki cégeiből, ezeket az idei évben fizetik ki. Az üzletember a New Land Media Kft.-ben 2 milliárd 282 millió forint, a Lounge Design Kft.-ben pedig 1 milliárd 926 millió forint osztalékot szavazott meg magának. Balásy Gyula korábban a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól – illetve a szintén állami Antenna Hungária Zrt.-től – kapott megbízások miatt került a figyelem középpontjába. Mint ismert a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda égisze alatt működik, az állami szféra reklám- és marketing megrendeléseit intézi. Ez azt jelenti, hogy kötöttek egy 50 milliárd forintos keretmegállapodást, ami kétszer megújítható, így a tényleges keret akár nettó 150 milliárd forint is lehet - erről korábban a G7 írt.
Ebből a keretmegállapodásból hív le az NKH olyan megrendeléseket, aminek Soros Györgyözés és "Állítsuk meg Brüsszelt!" kampány lesz a vége. De ők felelnek a koronavírus-konzultációt hirdető plakátokét és a vadászati világkiállításról szólóakért is.
(Kiemelt kép: AFP | Kisbenedek Attila)