Jogutód nélkül, végleg megszűnt a Malév
Véglegesen, jogutód nélkül megszűnt a Malév. Magyarország nemzeti légitársasága 2012. február 3-án csődbe ment, a bíróság most, hat évvel később szüntette meg a céget, járatait letiltotta. Április 9-én hozta meg a végzést a bíróság a Malév jogutód nélküli megszűnéséről és a cégnyilvántartásból való törlésről, a társaság csaknem háromezer hitelezője épp a napokban kapja meg a végzést – írja a Hír TV.
A Malév 170 milliárd forint adósságot hagyott hátra, vagyonának értékesítéséből csupán néhány milliárd forint folyt be. A dolgozók bérének kifizetése az elsődleges, minden hitelezőnél előrébb való, a Malév vagyona azonban ennek kifizetésére sem volt elegendő. Így a cég munkatársai a nekik járó pénz felét kapták csak meg. A hitelezőket egyáltalán nem fizették ki, ők egy fillért sem kaptak.
A hitelezők még fellebbezhetnek ugyan, de aki írásban kíván fellebbezni, annak beadványát 2890 példányban kell benyújtania.

A Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták egyesülete az elmaradt járandóságok miatt bírósághoz fordult. Az április ítélet szerint a Magyar Állam tartósan hátrányos üzletpolitikája vezetett a Malév fizetésképtelenségéhez. Majdnem háromszáz Malév-dolgozó ezért kártérítési igénnyel él az állam ellen. Korábban a szakminisztérium készségesnek mutatkozott a tekintetben, hogy az állam a dolgozóknak peren kívül fizesse meg a jogos járandóságukat.
A legnagyobb hitelező, a Malévot egykor megvásárló és az összeomlásához nagyban hozzájáruló Vnyesekonombank már elveszített egy pert, amit a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ellen indított a 36,8 milliárd forintjáért. A pénzről vélhetően nem mondtak le, évek óta folynak erről a kormányközi tárgyalások.
A Hír TV információi szerint hasonló összeggel ragadt bent a Malévban a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport és a légitársaság Boeing-jeit lízingelő amerikai cég, az ILFC is.
A felszámolást a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. végezte.