Már nem egy olcsó, vevőcsalogató termék a görögdinnye
A hazai gyümölcsök már kaphatók a boltokban, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének szerint kiváló szezon lesz az idei.
A nyár slágergyümölcse a dinnye, a Jazzyben a Business Class vendége a téma kapcsán Göcző Mátyás, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke volt, aki szerint június 20-ától a nagy fóliás termesztésből már megjelent a magyar görögdinnye a piacokon és kisebb boltokban. A napokban a egyre több nagy áruházban is felbukkannak a hazai gyümölcsök.
„Nagyon sok gazdával beszéltem és bizakodóan állnak a szezonhoz. Az időjárás kedvezett, még ha nem is voltak igazán megfelelő melegek a hajnalok, de ez úgy látom, hogy a minőségben nem fog jelentkezni, egy jó minőséggel párosuló jó termésre számítunk” – mondta Göcző Mátyás. Majd hozzátette: ha a gazdák türelmesen kivárják azt az időszakot, hogy a gyümölcsük megérjen, akkor az kiváló minőségű és mézédes magyar görögdinnye lesz.
Az árakkal kapcsolatban az egyesület elnöke azt mondta: „mint ahogy minden terméknek, a dinnyének is felment az ára. A dinnye megtermelésének a költségei, a munkabérek emelkedése mind-mind azt vonzza magával, hogy igenis meg kell, hogy jelenjen a görögdinnye árában ez a plusz bekerülési költség, mert másképp odavész a magyar görögdinnye termelés. A kereslet-kínálat fogja meghatározni azt, hogy hol fognak megállni az árak. „Azt azonban tudomásul kell venni, hogy a magyar görögdinnye már nem egy olcsó, vevőcsalogató termék” – fűzte hozzá a termesztők elnöke.
A beszélgetést teljes terjedelmében meghallgathatja itt.
(Fotó: Silas Stein / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)