Hullafáradtan ülnek a volán mögé a budapesti buszsofőrök, egyre több a baleset

– állítja a szakszervezet. A BKV szerint ez nem kimutatható, de tényleg rengeteg a túlóra.

2017. december 15., 14:42

Szerző:

Kritikus mértékűnek tartja a sofőrök túlóráztatását a BKV egyik szakszervezete – Vannak olyan járművezetők, akik a decemberi törvényes 19 munkanap, 152 munkaóra helyett 25 napot dolgoznak, ami 210 vagy afeletti óraszámot jelenthet – mondta a Népszavának Szabó István. 

A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint a túlterheltségnek és a fáradtságnak súlyos következményei vannak: már a biztosítási statisztikák is arra utalnak, hogy sokkal több káresemény történik, mint korábban. „Emelkedtek a járművek töréses baleseteinek száma, ami a fáradtság jele is lehet. Az utasbiztonságon túl ez már csak azért is komoly gond, mert jelentősen nőhet, háromszorosára emelkedhet a szakszervezetünk által fizetendő biztosítási díj” – fogalmazott.

Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

A BKV szerint a több koccanás és a sofőrök munkaterheinek növekedése között nincs összefüggés, azt azonban elismerték, hogy az idén többet kell túlórázniuk a sofőröknek.

A szakszervezeti vezető szerint a sofőrök arról is panaszkodnak, hogy a BKV nem engedi meg nekik visszautasítani a túlóráztatást. Volt olyan munkavállaló, akit még egy bírósági tárgyalásra nem engedtek el – mondta Szabó. A BKV eközben tovább keresi a hónap dolgozóját a sofőrök között.

Erre válaszul a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezet is keresésbe kezdett a vállalat irányítói között. Az lehet a hónap menedzsere, aki elősegítette, hogy egy sofőr a kormány által támogatott családmodellben

a keresztényi értékek szerint minél többet tölthessen együtt családtagjaival.