Hogyan vágjunk bele egy jövedelmező webshop üzemeltetésébe?
A Z generáció egy egészen új trendet hozott el a munkavállalás terén: egyre többen igyekeznek otthonról végezhető, rugalmas állást találni, ami nem jár túl sok kötöttséggel. De ugyanez igaz lehet azokra is, akik hosszú évek után mostanra megunták a mókuskereket és valami teljesen mást keresnek.
Számunkra elsősorban az online munkavégzés válhat be, például egy webshop üzemeltetése – de hogyan érdemes ebbe ma belekezdeni?
Találjuk meg a niche-t!
Azaz azt a piaci rést, azt a szegmenst, amit szeretnék betölteni, amibe szeretnénk tartozni.
Természetesen érdemes olyan területet választani, ami kevésbé telített itthon, amelyben kisebb a verseny – máskülönben külföldön kell majd érvényesülnünk. Persze ez sem feltétlenül baj, hiszen stabil online jelenléttel és tökéletes webshoplogisztikával szinte a világ bármely piacát bevehetjük.
Készítsünk üzleti tervet!
Milyen üzleti modellt képzeltünk el magunknak? Ennek meghatározása természetesen attól is függ, hogy kik tartoznak a célközönségünkbe, hiszen más és más módszerekkel tudjuk őket elérni.
Lehetünk B2B kereskedők, értékesíthetünk közvetlenül a fogyasztóknak is, de árulhatunk olyan online piactereken is, mint például az eBay, az Amazon vagy az Etsy. Emellett a tervben fontos a pénzügyi vonatkozásokat is felvezetni: mennyi tőkét tudunk/szeretnénk belefektetni a vállalkozásunkba? És mennyire lenne szükség? Tervezünk hitelfelvételt? Milyen plusz kiadásokkal számolhatunk?
Alakítsuk ki a webshopot!
Egy online áruház kiépítése egészen más kihívásokkal jár, mint egy fizikai üzlet felépítése. A weboldaltervezés igen összetett feladat, amire szinte biztos, hogy fel kell bérelnünk egy szakembert.
Szükségünk lesz egy egységes, brandazonos dizájnra, de az is fontos, hogy a potenciális vásárlók könnyen navigálhassanak az oldalon, hogy az gyors legyen, telis-tele CTA-gombokkal.
Listázzunk okosan!
Ha nem fordítunk kellő figyelmet a termékek gondos feltöltésére, nagyon sok potenciális látogatótól eshetünk el.
Elengedhetetlen, hogy jól látható, mutatós termékfotóink legyenek, hogy rendelkezzünk termékleírásokkal és hogy az egész átlátható legyen. SEO-szempontból pedig fontos, hogy kulcsszavazzunk az oldalakon, sőt: lehetőleg készítsünk egy blogot is, amelyen megmutathatjuk, hogy a témánk szakértői vagyunk!
Kínáljunk többféle fizetési módot!
Manapság a legtöbb webshop többféle megoldást kínál a fizetésre: a banki átutalás, az online bankkártyás fizetés, az utánvét, valamint az elektronikus pénztárcák számítanak a legnépszerűbbnek. Az esetek többségében tehát egy harmadik félen keresztül történik a fizetés – ez biztosítja a vásárlókat arról, hogy a pénzük nincs veszélyben. Ez számunkra általában egy egyszeri szerződéskötési díjat, valamint állandó tranzakciós díjakat jelent.
Építsük fel a webshoplogisztikát!
Hol fogjuk tárolni a termékeinket? Hol és hogyan csomagoljuk be azokat? És természetesen: milyen formában fogjuk azokat kiszállítani?
Ha nem szeretnénk ezeket a feladatokat mind a saját nyakunkba varrni, érdemes lehet megbízni egy profi webshoplogisztikával foglalkozó céget.
Juttassuk el az érdeklődőkhöz!
Végül, de nem utolsósorban a marketingre is kellő figyelmet kell fordítanunk, hiszen bármilyen jó is lehet a termék, amit kínálunk, ha nem jut el senkihez.
A SEO-t már említettük, ez segít az organikus forgalom növelésében, emellett pedig egy, a célcsoportunkra szabott marketingmixet is érdemes bevetni. Ha nem vagyunk otthon a PPC-hirdetések, a közösségimédia-kampányok és influenszermarketing világában, akkor ezt a feladatot is célszerű profiknak kiszervezni.