Gyurcsány Show: Európa legdrágább YouTube-kampányát folytatja a Fidesz

Másfél hónap alatt többet költöttek erre a kampányra, mint két év alatt az összes magyar párt.

2021. július 1., 18:52

Szerző:

Karácsony Gergely május 15-én jelentette be miniszterelnökjelölt-jelöltségét, amelyre válaszul a Fidesz még aznap elindította a magyar internetes tartalomfogyasztók körében megkerülhetetlenné vált Gyurcsány Show, és a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát. Az azóta eltelt másfél hónapban a kormánypártok 65 millió forintot költöttek a videók hirdetésére, úgy hogy ezelőtt egyetlen forintot sem költöttek a közösségi videómegosztón hirdetésekre - írja a Telex.

A Google 2019 márciusa óta teszi közzé az átláthatósági jelentését, amelyből az látszik, hogy az azóta eltelt több mint két évben 2603 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, amelyek összköltsége 114 millió forint volt. Ennek több mint fele a mostani Fidesz-hirdetéshez köthető.

A kormánypártok hét videót készítettek a kampány keretein belül, amelyre átlagosan 9,3 millió forint jutott videónként. A portál gyűjtése szerint egy átlagos, nem fideszes politikai reklámnál ez az összeg mindössze 19 ezer forint, ami azt jelenti, hogy 489-szer több pénzzel támogattak egy átlagos fideszes hirdetést, mint az ellenzéki videókat.

A Momentum korábban egyébként azt sérelmezte, hogy a reklám gyerekmesék előtt is megjelent a videómegosztón, emiatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordult a gyermekek védelmében. Orosz Anna, Újbuda alpolgármestere szerint a hatóságtól választ nem kaptak, ezért bejelentette, közvetlenül a YouTube-hoz fordulnak.

(Kiemelt kép: Dimény András / 168.hu)