Giccsparádé: imázsfilm készült Magyarországról
"Itthon a legjobb". Ez a címe annak a kampányfilmnek, amellyel a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Termék Kft. népszerűsíti a belföldi utakat. A film nem aratott osztatlan tetszést az interneten hozzászólók között.
A magyaroknak csak harmada nyaral itthon, és általában rövid időt, egyszerre 3-4 napot töltenek pihenéssel. Egy évben nagyjából 240 milliárd forintot költenek el idehaza. Azok viszont, akik külföldön nyaralnak, ennek majdnem a kétszeresét, 400 milliárd forintot – írja a hirado.hu. Ezen a helyzeten változtatnának a Magyar Turizmus Zrt. szakmai közreműködésével valamint a Magyar Termék Kft. támogatásával készült kisfilmmel, illetve
honlappal.A
Kreatív komunikációs szaklap blogjánszakmai szempontból így értékelték a hozzászólók az alkotást: "Lassú és unalmas, ebből kifolyólag csak arra nem jó, amire szánták." "Tök érdekes látvány, förmedvény zene, a szöveg pedig leírhatatlanul giccses." "Ez a videó pont olyan, mint a nagy szocialista propagandafilmek (csak mai, és természetesen nagyon szép látvánnyal). Félelmetes." A film 5 perces hosszára utalva egyikük megjegyzi: "Ha feltételezzük, hogy a célközönség a Blikk olvasóközönsége, akik a retekklubot meg a csigakettest nézik, ott biztos nem adnak le ilyesmit főműsoridőben, az állami csatornákat senki nem nézi (aki igen, az feltételezem, hogy elég patrióta enélkül a kisfilm nélkül is :D), aki pedig képes használni az internetet, az meg túl intelligens ahhoz, hogy megeméssze ezt a giccses maszlagot."Az film üzenetére is reagáltak: "Itthon épül-szépül minden, "sajnos" (!) azonban honfitársaink 400 milliárd forintot költenek évente külföldön, amely összeg, ha itthon maradna, milyen szép lenne minden stb. Elkezdték finoman gyalázni azokat, akiknek van pofájuk külföldre menni nyaralni. Horvátországban nyaralsz, köcsög? Kiiratkoztál a nemzetből! Ez nem turisztikai propaganda, hanem politikai." "Amikor azt hallom, hogy "itt KELL élnünk", abban semmi jót, vagy pozitívumot nem érzek" – vélekednek mások. "Nekem különösen a desznyótoros-lángos-pályinkás kombó tetszett. Ez köll a magyarnak, nem a kokakóla" – írják.
"Keltsünk bűntudatot azokban akik azt merik gondolni hogy tengerben fürdeni nyáron jó dolog?! AZAGYAMELDOBOM" – olvasható a Youtube-os kommentek között. "Az utóbbi két évben Magyarországon nyaraltunk, DE! Máshol is van erdő, barlang, bármi más. A nyaralás nem csak a látványosságokból áll, hanem a másik kultúrák megismeréséből is (étel / feszt / élet / építészet / vidék / emberek / stb), ezt itthon nem lehet megtenni, akárhogy is nézzük. És ha a többi ország is úgy gondolkodna, hogy marad otthon, akkor mi is szegényebbek lennénk pár milliárddal."
Megint mások szerint "jó lenne, ha a gazdasági környezet nem megölni, hanem segíteni akarná a vállalkozásomat és az emberek örülnének a sikereimnek és nem irigykednének. (Balaton drágább, mint a környező tengerek, a vállalkozás adminisztrációs költségei sokszorosai a környező országokénak, az APEH rugalmatlan az online vállalkozások számlázási kötelezettségeivel, ha próbálok kedves lenni egy pénztárossal, akkor beszól, stb....) A filmet és az ilyen kísérleteket támogatom, talán így jobb lesz 100 év múlva." Van, akinek tetszik: "Ez egy szép ország, sok-sok élménnyel! A mi feladatunk, hogy ne hagyjuk cserben és kitartsunk ITTHON jóban rosszban. Akinek ez a szám és a képek megdobogtatták a szívét, tudják, miről beszélek."