Ha ilyen fűszert vásárolt, azonnal vigye vissza, műanyag lehet benne
A forgalmazó visszahívta az alábbi fűszert, mivel műanyag lehet benne.
Az információk szerint, a Cape Herb & Spice őrlőfejes fűszereket visszahívta a forgalmazó, mivel az őrlő mechanizmus hibája miatt előfordulhat, hogy műanyag kerül a fűszerekbe. Az említett termékek Magyarországra is megérkeztek, a forgalmazó, a Nyester Kft. pedig már megtette a szükséges lépéseket a visszahívásról, írta meg a Femina az MTI nyomán.
Ne használja ezt a fűszert, mert műanyag kerülhet az ételbe
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közölte az MTI-vel, hogy a visszahívás érinti a Cape Herb & Spice 190 gramm fokhagymás chili fűszerkeveréket, a 185 gramm nagy szemű fekete borsot, a 240 gramm általános fűszerkeveréket, a 390 gramm himalája pink sót, a 230 gramm füstízű, édes BBQ-fűszerkeveréket, a 360 gramm tengeri sót, a 310 gramm só és bors keveréket.
A hivatal a közleményben hangsúlyozta, hogy fogyasztók érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság megtette a szükséges lépéseket. Figyelmeztették a forgalmazókat, és gondoskodtak a termékek visszahívásáról. A hatóság elmondta, az EU-tagállamokban működő élelmiszer- és takarmánybiztonsági rendszeren keresztül kaptak tájékoztatást, amelyben felhívták a figyelmet a hibára.
Az információk szerint a Nyester Kft. az NKFH-val együttműködve megtette a szükséges lépéseket, értesítette a partnereket, illetve gondoskodott arról, hogy tájékoztassa a fogyasztókat, valamint az érintett termékeket kivonják a forgalomból. Azt írták a közleményben, hogy az visszahívott fűszerek elszállítását és megsemmisítését a hatóság felügyeli. Felhívták a fogyasztók figyelmét, hogy érintett termékek részletes tételazonosítóit a hatóság honlapján ismertetik, és kérnek mindenkit, aki ezekből vásárolt, ne használja fel, hanem vigye vissza abba az üzletbe, ahol beszerezte.
Ezt tegye, ha romlott élelmiszert vásárolt
Sokakkal előfordul, hogy egyszer-egyszer romlott élelmiszert vásárol. Lehetséges, hogy a boltban még jónak tűnt a termék, ám otthon szembesül vele, hogy megromlott az adott élelmiszer, vagy éppen már a vásárlás ideje alatt is lejárt volt a szavatossága. A Nébih útmutatójából azonban kiderül, hogy mit érdemes tenni az ilyen esetekben.
Ha már a boltban feltűnik, hogy az egyik termék hibás, esetleg lejárt, ajánlott már a helyszínen, az üzletvezetőnek kell jelezni a minőségi kifogást. Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma észlelése esetén pedig ajánlott bejelentést tenni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Bejelentést a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon (06-80/263-244), az ingyenes applikáción keresztül, illetve az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen tehetnek.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)