Enyhe füstszag miatt leálították a 3-as metrót Újpest-Központ és az Árpád híd között
Járműhiba miatt nem közlekedik a 3-as metró Újpest-Központ és az Árpád híd között – derül ki a BKK Facebook-oldalán megjelent közleményből. Hogy milyen járműhibáról van szó, azt a társaság nem árulta el, de Újpest-Központ és az Árpád híd között pótlóbuszok járnak, a 14-es villamos pedig sűrűbben közlekedik.

A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-nek később azt mondta, enyhe füstszag miatt riasztották a tűzoltókat csütörtök reggel a 3-as metró Gyöngyösi utcai megállójához. Az eset során senki sem sérült meg. Kisdi Máté elmondta: a Gyöngyösi utcánál a metrószerelvény utolsó kocsijánál éreztek enyhe füstszagot. A szerelvényt és az állomást még a tűzoltók kiérkezése előtt kiürítették. A tűzoltók nem találtak sem tűzre, sem izzásra utaló jelet, jelenleg hőkamerával vizsgálják át a szerelvényt – tette hozzá.
Azóta, hogy az első szerelvény március 20-án üzembe állt, a felújított orosz metrókocsik kálváriájának ez csak a legutóbbi epizódja. Szeptemberben egy kutya miatt kellett leállítani a járatókat, előtte pedig járműhibák sorozata bénította meg a működését. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, elkerülhetetlen jelenségről, normális gyerekbetegségről van szó, de utána elkezdett a sátánra, majd szabotázsra – egy fakockára – gyanakodni az ügyben. A meghibásodások miatt a BKV június elején egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Kiderült, hogy az oroszok túl sok mindent spóroltak ki és túl gyorsan akartak eredményeket felmutatni. Emiatt a gyártó, a a Metrovagonmas vezérigazgatója, Borisz Bogatirjev bocsánatot is kért, a BKV pedig kötbért követel a cégtől. A 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba (átszámítva 68 milliárd forintba) kerül.