Ennyit költött a kormány az IMF-kampányra
Képviselői kérdésre Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes azt közölte a kormány által indított IMF-kampány költségeiről: a bruttó 200 millió forintos keretösszegből 199,3 millió forintot kapott meg az I.M.G. Inter Media Group Kft., csak a tervezés 19,6 millióba került.
A médiakampány célja az volt, hogy bemutassa a társadalom széles körének az IMF-EU-megállapodás állását és a tárgyalás sarkalatos pontjainak részleteit – állt a szerződésben, amit a kormany.hu-n tettek közzé. A kormány tavaly október-novemberben óriásplakátokon, újságokban és internetes felületeken jelentette meg hirdetéseit. Olyan üzeneteket fogalmaztak meg, mint például, hogy „nemet” mondanak a nyugdíjak vagy a családi támogatások csökkentésére, mintha azok az IMF követelményei lennének egy esetleges hitel felvételének – ismerteti a
Napi Gazdaság.
A kampány lebonyolítását a Miniszterelnökséggel már szerződésben lévő I.M.G. Inter Media Group Kft.-re bízták egy hirdetmény közzététele nélküli közbeszerzési eljárás nyomán. Az I.M.G. feladata volt – a közbeszerzési tájékoztató szerint – az állam és az IMF közötti megállapodás lakossági tájékoztató kampányának megvalósítása, a kampányhoz kapcsolódó médiavásárlási, kreatív tervezési és gyártási, valamint nyomdai kivitelezési feladatok elvégzése. A más kormányzati médiatendereken is sikeresen szereplő I.M.G. Patonai Péter többségi érdekeltségében áll, aki az első Orbán-kormány idején, 1998-2000-ban az MFB elnök-vezérigazgatója is volt.
Semjén most megjelent válaszából kiderül, hogy a kampány tervezése 19,6 millió forintba került, a kampányköltség további 59,8 millió forintot tett ki. A teljes kiadás 199,3 millió forint volt, vagyis a nagyobb részét vélhetően a médiafelületek vásárlása tette ki.