Egyszerűsödhet a táppénzek ügyintézése
A kormányhivataloknak kell kiadniuk januártól a kifizetőhelyek számára a szükséges adatokat.
Egy új kormányrendelet tervezete előírná, hogy a kifizetőhelynek az egészségbiztosítási pénzbeli ellátás vagy a baleseti táppénz iránti kérelem elbírálása során, a tényállás tisztázása érdekében az illetékes kormányhivatalhoz kell fordulnia – írta a Portfolio.
A kormányrendelet elsődleges célja az Egészségbiztosítási Pénzbeli Ellátásokkal és Baleseti Táppénzekkel kapcsolatos eljárási szabályok pontosítása és aktualizálása a társadalmi egyeztetésre bocsátott dokumentum indoklása szerint.
A lépésektől azt várja a kabinet, hogy gyorsabb lesz az ügyintézés a mintegy 4,06 milliónyi, érintett biztosítottnak
– derül ki a társadalmi egyeztetésre bocsátott dokumentumokból.
A rendelet értelmében: amennyiben a tényállás tisztázása érdekében a kifizetőhelynek korábbi adatokat kell beszereznie más kifizetőhelytől vagy az egészségbiztosítótól, a székhelye szerinti illetékes kormányhivatalhoz kell fordulnia. A kormányhivatalnak pedig teljesítenie kell az adatszolgáltatást a kifizetőhely kérésére, így megindulhat a táppénzes kifizetés.
Az utazási költségtérítések esetén az adatrögzítés is kötelezettség is megszűnhet bizonyos körökben, ezáltal egyszerűsödhet az eljárás.
A rendelet továbbá módosítja a „16 éven felüli” kifejezést a jogosultaknál, és a „18 éven felüli” kifejezés váltja fel, pontosítva ezzel az életkori korlátokat a jogszabályban. A módosított rendelet értelmében az új szabályok 2024. január 1-jétől lépnének hatályba.
(Kiemelt képünk illusztráció: Pexels)