Egymilliárdért ünnepelik az érvénytelen népszavazást
Bruttó egymilliárd forintot költ a kormány az egyébként érvénytelenül zárult október 2-i népszavazás most is zajló utókampányára – írja a Magyar Nemzet a Miniszterelnöki Kabinetiroda válaszai alapján. A „Megüzentük Brüsszelnek: 98% NEM! a kényszerbetelepítésre!” szövegű plakátokra a szerződést azonban már a népszavazás előtt, szeptember 27-én megkötötték a Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó két társasággal, azaz előre tudták, hogy az eredménnyel tovább kmpányolnak. A „szerződés tárgya”, ahogy az a korábbi hasonló, többmilliárdos megbízásoknál előfordult, ezúttal is „a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok” ellátása volt.
Azt nem tudni, hogy az utókampányt meddig folytatja a kormány. A keretszerződés jövő augusztus 10-én jár le, persze nem valószínű, hogy addig a népszavazással foglalkoznának.
A népszavazás előtti reklámhadjáratra sokkal többet, a kormány saját bevallása szerint is bruttó 7,5 milliárd forintot költöttek el – emlékeztet a lap. A népszavazás előtti hivatalos, ötvennapos kampányidőszak reklámköltései, illetve az azt megelőző, szintén a népszavazásról szóló tájékoztatósorozat viszont ennél jóval többe, nagyjából 12-13 milliárdba kerülhetett. Közös pont ezekben a szerződésekben, hogy azokat az említett két, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó céggel kötötték, és a szerződések után a kiválasztott cégek 15 százalékos reklámközvetítői, illetve közzétételi díjat tehettek zsebre. Azaz Rogán szomszédja a nettó összeggel számolva nagyjából egymilliárdot keresett ezen. A hirdetési bevételek a baráti médiához kerültek, elsősorban az Andy Vajna tulajdonában lévő a TV2-csoporthoz, a Magyar Időkhöz, vagy a Habony Árpádhoz köthető társaságokhoz.