Csak áprilisban nettó 4,2 milliárdot költött a kormány Brüsszel megállítására
Lakossági tájékoztató kampánynak hívja a Miniszterelnöki Kabinetiroda a nemzeti konzultációhoz kapcsolódó „Állítsuk meg Brüsszelt!" tartalmú primitív politikai hirdetéseket. A lakosság valódi tájékoztatását azért annyira nem viselik a szívükön, mert a kampány költségeiről adatokat kérő Átlátszónak csak 24 ezer forint befizetése után adták ki a kért közérdekű információkat. Ebből kiderült, hogy a kampányra csak áprilisban nettó 4,2 milliárd – áfával majdnem 5,4 milliárd – forintot költöttek.
A természetesen legnehezebben feldolgozható formátumban, szkennelt pdf-ben érkezett adatokból kiderül, hogy legtöbbet, nettó kétmilliárd forintot a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetésekre költötték, egymilliárd jutott a tévéknek és 700 millió az internetre. Bár az utcára kilépve mindenhol ilyen plakátokkal találkozunk, a köztéri hirdetésre „csak" 316 millió forintot költöttek.
Amint sikerül kibogarászni az adatokból, hogy a pénzen melyik sajtótermékek, tévék és cégek osztoztak, az Átlátszó azt is közzéteszi.