Coca-Cola: Hiszünk abban, hogy mindenkinek joga van a szerelemre
Kormánypárti körökben kisebbfajta botrány lett a Coca-Cola #loveislove néven futó plakátkampányából, amelyen meleg párokat is lehet látni. A Pesti Srácok homofób cikke nyomán a fideszes Boldog István jelezte, hogy bojkottálja a cég italait, hétfő délelőtt a Coca-Cola pedig közleményben reagált a meglehetősen álszent, bornírt felháborodásra. A lapunkhoz is eljuttatott közlemény így hangzik:
„A Sziget Fesztivál idei témája a »Love Revolution«, azaz a »Szeretet forradalma«, amellyel a Coca-Cola örömmel vállal közösséget, hisz az egyenlőség és a sokszínűség alapvető értékeink. Az ikonikus, több országban is megjelenő, szivárványos palackcímkénk is ezt fejezi ki, ezen értékek előtt tiszteleg. A szivárványos címkékkel ellátott, limitált szériás 0,5 literes Coca-Cola zero termékeket a Sziget Fesztivál területén lehet megvásárolni.
Ezt a kampányunkat városszerte kihelyezett plakátokkal kísérjük. A háromféle plakáton egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel –
hetero- és homoszexuális párok egyaránt.
Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni, a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre; hogy a szerelem érzése ugyanaz (#loveislove). Sok reklám – nemcsak a Coca-Coláé – esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem. Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől.
Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet.”
Az ügyről írt véleménycikkünket ide kattintva olvashatják el.