Ha ilyen chipset vett, ki ne bontsa, veszélyes lehet!
Probléma merült fel egy népszerű chipscsomagolása során, ezért az érintett terméket visszahívta a gyártó.
Csomagolási hiba miatt hív vissza chipseket a Szentkirályi Magyarország Kft., mint a Frito Lay sp. z o.o. által gyártott Lays termékek magyarországi forgalmazója, és biztosítja az érintett termékek ingyenes cseréjét – közölte a cég az MTI-vel. Közleményük szerint a Frito Lay sp. z o.o. által gyártott Lays termékek magyarországi forgalmazója, azaz a Magyarüdítő Forgalmazó Kft. nevében (amely a Szentkirályi Magyarország Kft. társult vállalkozása) tájékoztatnak arról, hogy a február 9-én gyártott Lays Max Strong Chilli & Lime csomagolásának egy részébe, technikai hiba következtében egy másik termékünk, a Lays Max Strong Hot Chicken Wings került.
A cég felhívta a figyelmet arra is, hogy a hiba egyes fogyasztók számára problémát jelenthet: a tévesen becsomagolt termékben ugyanis tejallergén található, ami így a csomagoláson nem lett feltüntetve.
Kiemelték, hogy a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NKFH) együttműködve, a fogyasztók egészségvédelmét szem előtt tartva, saját hatáskörben azonnal megtették a szükséges intézkedéseket és gondoskodnak a kifogásolt tételek forgalomból történő kivonásáról és a fogyasztóktól történő visszahívásról.
Az érintett Lays Max Strong Chilli & Lime termékek csomagolásán feltüntetett lejárati dátum amúgy 22.06.2025, a hibás gyártási széria pedig G401 20:00-20:30 jellel ellátott.
A vállalat kéri a fogyasztókat, hogy amennyiben vásároltak az érintett termékből, úgy mindenképpen hívják a 06 80 200 329 telefonszámot, vagy jelentkezzenek a szentkiralyi@szentkiralyi.hu e-mail címen, hogy díjmentesen kicserélhessék azokat.
Ezt tegye, ha hibás élelmiszert adtak el önnek
Időről időre mindenkivel előfordulhat, hogy a frissként vásárolt élelmiszert otthon kibontva azzal szembesül, hogy az romlott, esetleg már a vásárlás idején lejárt volt: a Nébih útmutatóval segít abban, hogy ilyenkor mit tehet.
Jobb esetben már a boltban feltűnik, hogy valami nem stimmel: ilyenkor az üzletvezetőnek kell jelezni a minőségi kifogást. Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma észlelése esetén pedig ajánlott bejelentést tenni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Bejelentést a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon (06-80/263-244), az ingyenes applikáción keresztül, illetve az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen tehetnek.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pixabay)