Buszháború: lengyel járművek jöhetnek a 3-as metró pótlására
Bár szó volt róla, de a 3-as metró felújítása alatt mégsem magyar buszokkal oldják meg a pótlást. Lengyel járművekkel helyettesítheti a BKV a felújítás miatt leálló metrószerelvényeket – írja a a szerdai fővárosi közgyűlésre készített előterjesztés alapján.
A lap úgy tudja: mára a kabinet és a szakma bizalma is megingott a jórészt külföldi alkatrészekből álló „magyar busz” szállítójában.
Legkésőbb 2016. június 20-ig nyújthat a kormány garanciát arra, hogy a 3-as metró három évig tartó felújítása
idejére szükséges150 pótlóbuszt a főváros ne vásárlással, hanem „szolgáltatásmegrendeléssel” szerezze be. A Fővárosi Közgyűlés június 8-án dönthet: ha két héten belül a kabinet nemhogy garanciát nem ad, de a többletköltségeket sem finanszírozza, akkor a BKV pályázatán nyertes lengyel gyártó Solaris típusú autóbuszai közül 110-et vásárolnak meg 9,7 milliárd forintért, 40 járművet pedig más vonalakról csoportosítanak át. Utóbbiakat pedig közel húszéves buszokkal helyettesítik, de csak felújítás és forgalomba állítás után – írja a Magyar Nemzet.A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is úgy tudja: már a kormány sem támogatja a magyarként kínált, ám csaknem felerészben külföldi alkatrészekből álló Modulo típusú busz beszerzését a Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére, Szemerey Bertalan érdekeltségi köréhez köthető Mabitól.
A Magyar Idők értesülése szerint ugyan a Modulókat gyártó Mabi önbevallása szerint az általa kínált buszok magyar hányada 53 százalékos, mégis az összes fődarab külföldi gyártmány, sőt, az elektromos járműveknél az arány nem éri el a 40 százalékot sem. Az is kiderült, hogy a felújítás idén év végére tervezett kezdésére a szükséges buszok felét szállítanák, szemben a lengyelek teljes mennyiségével. Az aggályokat tovább erősíti – írja a Magyar Nemzet –, hogy a VEKE szerint egyre több a probléma a budai Várba darabonként 170 millió forintért vásárolt elektromos, műanyag Modulókkal.