Mi az, 17 milliárdot kell fizetni érte úgy, hogy nem működik? A BKK e-jegyrendszere

2020. február 5., 10:27

Szerző:

A soha be nem indított, későbbi felhasználásra alkalmatlan e-jegyrendszer az összes költséggel együtt eddig már 10,6 milliárd forintba került – számol be a Népszava. Az összegből a Budapesti Közlekedési Központ 7,6 milliárdot már kifizetett a szerződés felmondásának jogosságát vitató Scheidt & Bachmannak (SB), amely azonban további 6,7 milliárd forintot követel,

így a végszámla több mint 17 milliárdba kerülhet.

A lap jogi szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy kevés esély van arra, hogy a BKK visszaszerezze azoknak a rendszerelemeknek az ellenértékét, amelyeket átvett és tesztelésre visszaadott az e-jegyrendszer működtetéséhez szükséges hálózat kiépítését vállaló SB-nek. Másfél év telt el azóta, hogy a BKK felmondta a rendszer szállítói szerződését, ám a közlekedési társaság még a perindításig se jutott el.

A választott bíróság előtti eljárás akár kettő-négy évig is húzódhat. Ez idő alatt teljesen elértéktelenednek azok a nagy értékű, a BKK tulajdonában lévő eszközök is, amelyek a szerződés felmondása után az SB-nél maradt.

Ráadásul a szerződés furcsa módosításai miatt az SB jogosan követelheti azoknak a termékeknek az árát is, amelyeket át sem vett a BKK.

A Népszava megjegyzi: a beruházással sokan jól jártak, ügyvédek 215, szakértők pedig 906 millió forintot kaszáltak.

Megtörni látszik a kutasok ellenállása? Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, vagyis – nagykereskedelmi árváltozás híján – az árrését. 

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.