Mi az, 17 milliárdot kell fizetni érte úgy, hogy nem működik? A BKK e-jegyrendszere
A soha be nem indított, későbbi felhasználásra alkalmatlan e-jegyrendszer az összes költséggel együtt eddig már 10,6 milliárd forintba került – számol be a Népszava. Az összegből a Budapesti Közlekedési Központ 7,6 milliárdot már kifizetett a szerződés felmondásának jogosságát vitató Scheidt & Bachmannak (SB), amely azonban további 6,7 milliárd forintot követel,
így a végszámla több mint 17 milliárdba kerülhet.
A lap jogi szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy kevés esély van arra, hogy a BKK visszaszerezze azoknak a rendszerelemeknek az ellenértékét, amelyeket átvett és tesztelésre visszaadott az e-jegyrendszer működtetéséhez szükséges hálózat kiépítését vállaló SB-nek. Másfél év telt el azóta, hogy a BKK felmondta a rendszer szállítói szerződését, ám a közlekedési társaság még a perindításig se jutott el.
A választott bíróság előtti eljárás akár kettő-négy évig is húzódhat. Ez idő alatt teljesen elértéktelenednek azok a nagy értékű, a BKK tulajdonában lévő eszközök is, amelyek a szerződés felmondása után az SB-nél maradt.
Ráadásul a szerződés furcsa módosításai miatt az SB jogosan követelheti azoknak a termékeknek az árát is, amelyeket át sem vett a BKK.
A Népszava megjegyzi: a beruházással sokan jól jártak, ügyvédek 215, szakértők pedig 906 millió forintot kaszáltak.