Az utasoknak jobb, ám ritkábban járó buszokat hozhat a változás
Május 1-jétől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közlése szerint egy uniós irányelvre hivatkozva a Volánbusz üzemelteti majd a Budapestről az agglomerációba közlekedő buszjáratokat, amelyeket most a BKV működtet.
A változás összesen kilenc település, egyebek közt Solymár, Diósd, Budaörs és Gyál, 35 vonalát érinti és bizonytalanságokat vet fel – az utasok kiszolgálása jelenleg 132 busszal történik. Az érintettek számára jobb, ám ritkábban járó buszokat hozhat ez a változás. Az utasok döntő többsége jelenleg a BKV járatait választja a Volánbusszal szemben, ezt azonban már nem tehetik meg sokáig.
Völner Pál, az NFM (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) államtitkára az M1 Ma reggel című műsorában elmondta: egy rendelkezés alapján az úgynevezett belső szolgáltatók, mint például a BKV, nem jelenhet meg a piacon, amennyiben versenyeztetés nélkül nyeri el a szolgáltatási jogot. Hozzátette: mint minden átszervezésnek, így ennek is az a célja, hogy a korábbinál jobb vagy legalább ugyanolyan színvonalas legyen.
A váltással a Volánbusz 114 új jármű beszerzésére kapna lehetőséget. A magyar buszgyártók régóta várnak erre, bár a háromfajta busz közül kettőre biztos nem tudnának pályázni a referenciák miatt – mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének az elnöke az M1-nek. Hozzátette: az utóbbi két évben nem volt magyar buszok által megnyert pályázat, mert a pályázatok többségét nem a magyar buszgyártókra írták.