Az ügyészség vizsgálja a Magyar reformok működnek!-kampányt

A Mérték Médiaelemző Műhely szerint a Médiahatóság törvényellenesen nem lép fel a társadalmi célú reklámnak álcázott folyamatos kormánypropaganda ellen, ezért az ügyészséghez fordult, ahol vizsgálat indult az ügyben. Az ügyészségi vizsgálat eredménye az aktuálisan zajló Üzenjük Brüsszelnek-kampány televíziós sugárzását is érinti.

2016. május 27., 19:59

A médiatörvény tiltja a választási kampányidőszakon kívül a politikai reklámot a rádiókban és a televíziókban – hangsúlyozza a Mérték

blogbejegyzése. A szervezet ezért hónapok óta próbálja elérni, hogy a médiahatóság megszüntesse a rádiókban, televíziókban folytatott törvénysértő gyakorlatot.

A médiatörvény szerint van társadalmi célú reklám ( pl. adakozzunk a beteg gyerekekért), közérdekű közlemény (fontos információt közöl: pl. eboltás lesz a kerületben), és van a politikai reklám (politikai kampánycélt szolgál, így csak kampányidőszakban közölhető: pl. szavazz a zöldekre, rosszabbul élünk, mint 4 éve).

A Mérték szerint a kormány népszerűsítését célzó közlések is politikai hirdetések, vagyis ezek közlése kampányidőszakon kívül törvénysértő, s ezért az ezeket a hirdetéseket közlő médiumok is felelősek.

A Mérték 2015 őszén beadvánnyal fordult a médiahatósághoz, hogy azt kérje: mondja ki, hogy mivel nincs kampányidőszak, jogsértő a Magyar reformok működnek! kampányszpotok közlése, közöltetése.

A Médiatanács eljárást indított a Mérték beadványa alapján, de a kormányt fényező szpotokat nem politikai hirdetésnek, hanem társadalmi célú reklámnak minősítette.

A Médiatanács döntései miatt a Mérték az ügyészséghez fordult. Beadványukban azt kérték: vizsgálják és állapítsák meg, hogy a médiahatóság határozatai jogsértők, és járjanak el a médiahatósággal szemben, szólítsák fel a jogszerű gyakorlat helyreállítására.