Az Orbán-kormány kedvenc médiafigyelő cége szerint a Fidesz megnyerte március 15-ét
A Médianéző Központ szerint a Fidesz nagy fölénnyel nyerte meg 2019. március 15-ét – írja z MTI az erről szóló elemzésre hivatkozva. A pártok március 15-i Facebook-aktivitásáról készített elemzés a Fidesz és hat ellenzéki párt (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) Facebook-oldalát vizsgálták meg. Összesen 134 100 interakciót (kedvelés, megosztás, komment) számoltak össze a Social Bakers nyomán, amelyből 113 ezer – vagyis az összes, pártokhoz tartozó interakció 84 százaléka a Fideszé volt. Ez Médianéző Központ szerint azt jelenti, hogy a Fidesz üzenetei több mint ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az összellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei együtt.
A vezető ellenzéki politikusok közül Gyurcsány Ferenc dominál, aki március 15-én az ellenzéknek jutó valamivel több mint 20 ezer ilyen interakció 64 százalékát (12 800) a DK elnöke váltotta ki, míg a maradék 7300 reakciót hat vezetőként számon tartott ellenzéki politikus közösségi médiában elhelyezett üzenetei váltották ki. A második helyre egy független országgyűlési képviselő, politikus, Szél Bernadett került 2 400 interakcióval.
A legtöbben a Fidesz (271 kedvelés), a legkevesebben (2) az LMP profilját jelölték meg követésre érdemesnek a nemzeti ünnepnapon.
A Boros Bánk Levente vezette Médianéző Központ a Fidesz és az Orbán-kormány egyik kedvenc médiamonitoring cége. 2018 júniusában 30 millió forint értékű szerződést köthetett a Fidesszel az év végéig tartó belföldi és külföldi médiafigyelési, médiaelemzési és médiahatás-vizsgálati szolgáltatásokért, 2017-ben pedig verseny nélkül nyert el egy 348 millió forintos megbízást, hogy tíz országban figyelje és elemezze a kormányzati tevékenység visszhangjait.
A cég az egész Nézőpont Csoport Zrt.-vel együtt Győri Tibor, a Miniszterelnökség volt jogi ügyekért felelős államtitkárának az érdekeltsége.