Árpi angyalai
Maldív-szigetek, Párizs, Palm Springs, ascoti derbi, öt fürdőszobás ház, szappanoperabeli szereplés, modellkedés, gyémánt-, fánk- és szépségversenybiznisz. Aki akar, naprakész lehet Kata, Timi és Cili életéből, az információk ömlenek a bulvárlapokból, Facebookról, Instagramról. A gazdagság, a partik, a hírességek, az egzotikus utazások pedig érdeklik a tömeget, egy ország ismeri Sarka Katát, Vajna Tímeát, Rogán Cecíliát, szinte barátnőjükként tekintenek rájuk. Igaza lehet Habonynak, aki úgy tartja, hogy „cicikkel, nőkkel, kutyákkal és gyerekkel bármit el lehet adni”? Mit profitálnak a férjek, Hajdú Péter, Andy Vajna és Rogán Antal a csúcsra járatott bulvárból? Működik a figyelemelterelés? Az összeállításunkban megkérdezett szociológusok szerint kockázatos vállalkozás a kormányzat részéről a politikusfeleségek médiafuttatása. Azok, akik nem hívei a kurzusnak, ettől biztosan nem válnak azzá, de szokatlan lehet ez a kitárulkozás a magasan iskolázott, keresztény-konzervatív értékeket valló társadalmi rétegnek is. A szakemberek nem zárják ki, hogy két évvel a parlamenti választások előtt esetleg egy kontrollált tesztelésről van szó, és az eredmény függvényében még van idő Rogán Cili, Vajna Timi és Sarka Kata celebkultuszának további építésére vagy a kísérlet leállítására.
Sarka Kata a tévés Hajdú Péter neje, Vajna Tímea Andy Vajna filmügyi kormánybiztos felesége, Rogán Cecília pedig Rogán Antal miniszter hitvese.
Mindhárom nő közismert, gazdag, befolyásos férfi felesége. Életútjuk, hátterük, végzettségük hasonló: harmincas éveikben járnak, hatalmas felhajtással járó celebesküvőn mondták ki a boldogítót. Ma mindhárman luxusban élnek, modellambícióik vannak, érdekeltek a szépségiparban és sorra hozzák létre vállalkozásaikat. Lubickolnak a bulvárban, naponta szerepelnek a címlapokon, posztolnak fotókat közösségi oldalaikon. A tematika is szinte ugyanaz: modellfellépések, luxusnyaralások, fényűző otthonok, üzletasszonykodás, család, boldogság. Ismertségük egyre nő, ami újabb bulvárhíreket generál. Hír pedig bármiből lehet...
Néhány éve a TV2 Mr. és Mrs. című műsorában a szemérmességről kérdezték Cilit, ám a válasz Rogántól érkezett. „Egyszer elmentünk Rómába egy hétvégére. Utolsó nap, már kifelé menet a repülőtérre, lemegyünk, én mondom, hogy fizetek. Cecil mondja, hogy jaj, otthagytam valamit a szobában, boldogan felrohan. Én már fizettem, hívtam a taxit, még mindig semmi. Egyszerűen az történt, hogy hiába laktunk egy szobában, gyakorlatilag nem mert előttem, úgy, hogy én ott voltam, elmenni vécére. Két egész napon keresztül kibírta.”
Más ismert férfiak feleségei – ha egyáltalán szerepelnek – inkább közügyekkel, jótékonykodással adnak hírt magukról, legfeljebb férjeik protokollmegjelenésein vesznek részt. Nehezen tudnánk olyan politikus- vagy celebfeleséget említeni, aki közszemlére teszi életük intimebb pillanatait. Nem így Kata, Timi és Cili.
Vegyük is sorra a feleségek történeteit.
Sarka Kata Cegléden született, Albertirsán nőtt fel. Nyolcéves korától kézilabdázott, sportoló lett. A középiskolát Cegléden végezte, 18 évesen a fővárosba költözött. Egy sérülés miatt a sportot nem folytathatta. Ekkor kezdett modellkedni, közben elvégezte a nemzetközi üzleti főiskolát. 2007-ben ő lett Budapest legszebb lánya, ugyanebben az évben a Miss Universe Hungary első udvarhölgyévé avatták. Ekkor ismerkedett meg Hajdú Péterrel, és feleségül ment hozzá. Az egyházi esküvőt a Bazilikában, a polgárit a budai Várban, hatalmas felhajtással, celebek gyűrűjében tartották.
A bulvársajtó az addig inkább nőügyeiről és televíziós műsorairól elhíresült Hajdú Péter miatt Sarka Katáról is írni kezdett. Gyakran lehet olvasni két gyerekükről, Kata szülés utáni fogyókúrájáról, receptjeiről, sportolási szokásairól. És természetesen nyaralásaikról. Például Maldív-szigeteki kiruccanásukról: „A Hajdú család egy olyan idilli helyszínt választott a tengerparti pihenéshez, ahol Noncsi és Dávidka is önfeledten élvezhette a kincsessziget-élményt (...) Még felsorolni is nehéz lenne azokat a hírességeket, akiket ámulatba ejtett a sziget szépsége. Vilmos herceg és neje a Noonu Atoll-korallzátonyokkal körbeölelt szigetén töltött el pár napot, és néhány éve Ameerah hercegnő is itt vakációzott akkori férjével, Al-Waleed bin Talal szaúdi herceggel.” Sarka Kata képeket is posztolt, és így írt élményeiről közösségi oldalán: „A Maldív-szigeteket a világ legizgalmasabb merülőhelyei között tartják számon, és a kristálytiszta vízben akár 60 méterre le lehet látni. A kislányommal én is kipróbáltam a szabadtüdős merülést, az ún. sznorkelezést, ami hatalmas kaland volt mindkettőnk számára. A víz alatti világ látványa egyszerűen varázslatos, Noncsi tetszését a csíkos bohóchalak nyerték el a legjobban, és a nyaralásunk egyik csúcspontja az volt, amikor együtt úsztunk az óriásteknősökkel. Az élmény valóban leírhatatlan!”
A sajtónak lakásukat is megmutatták. A házban akvárium, terrárium, jakuzzi, medence, szauna, öt fürdőszoba, számos szoba, hatalmas gyermekbirodalom, gyerekfürdőszoba, gyerekgardrób, könyvtár, portaszolgálat található. Hajdú Péter dolgozószobája falán Orbán Viktor esküvői gratuláló levele lóg, valamint Andy Vajna köszönetnyilvánítása a Robert Redford-interjúért.
Sarka Kata nem akart otthonülő feleség lenni, belevágott az üzletbe: a modellbizniszbe. Az induláshoz a férje vett neki céget. „A Frizbi Entertainment Kft. megvásárolta a többségi tulajdonrészét a Magyarország Szépe Kft.-nek, amely többek között a világ legrangosabb szépségversenyének, a Miss Worldnek magyarországi licenctulajdonosa. A cég ügyvezetője Hajdú-Sarka Kata lett” – áll az akkori hivatalos közleményben.
A bulvárból tudható, hogy a „sztáranyuka” sikeres online marketingvállalkozást is igazgat, a Life Network csatornán életvezetési műsort vezet, fotózásokra jár.
A minap pedig arról szerzett tudomást az ország, hogy Sarka Kata magával Rogán Cecíliával indított közös vállalkozást. Fő profiljuk a reklámügynöki tevékenység, de foglalkoznak film-, videó- és műsorgyártással, rádióműsor-szolgáltatással is. Rogán Cecília pedig zsűritagként már fel is tűnt az idei Magyarország szépe válogatóján. Kiderült: „A Nakama & Partners ügyvezető igazgatójaként vagyok a zsűriben. Ez a cég egy médiaügynökséget takar, amely a verseny után majd az itt sikeresen szereplő lányokat foglalkoztatja. Várom már a közös munkát, mert az eddig látottak alapján nagyon szép hölgyekkel dolgozunk majd együtt.”
Kata ehhez annyit tett hozzá: szó sincs róla, hogy állami megrendeléseket kapnának, divat-, szépség-, valamint élelmiszer-ipari cégek online marketingkampányait bonyolítják majd le. S hogy miért éppen Cilivel? „Semmiképp sem akartam egyedül vállalkozni, és nekem sincs kimondott tapasztalatom ezen a területen. Én a főiskolán, Cili az egyetemen tanulta a szakmát. Én salesben vagyok jó, üzletszerzésben, ő pedig nagyon kreatív, és megbízom benne.”
Gaál Cecília Rogán előtti életéről keveset tudni. Rogán hivatalosan elérhető életrajzában mindössze ennyi áll: ő a miniszter második felesége, közös gyermekeik Dániel és Áron. A rogános időszakban róla fellelhető bulvárhíreknek viszont se szeri, se száma. 2007-es esküvőjük a Bazilikában ezerötszáz vendég előtt zajlott, majd az ifjú pár vörös Mini Morrisszal a Magyar Tudományos Akadémia épületéhez hajtatott át bulizni. „A Belváros polgármestere nem teheti meg, hogy például a Szervita téren esküszik, el kell menni a Bazilikába” – mondta akkor a Playboynak Rogán.
2011 júliusában a Rogán házaspár a Jóban Rosszban című szappanoperában is szerepet vállalt. A történet szerint Konrád főorvoson két rezidens úgy áll bosszút, hogy elkábítják és lakókocsiját a Parlament elé vontatják. A doktor a Kossuth téren „spontán” szembetalálkozik a Krumpli nevű kutyáját sétáltató Rogánnal és feleségével. A politikus Cilinek akart kedveskedni, aki mindig is szeretett volna szappanoperában játszani.
A Mozgó Világ 2011 novemberi számában a forgatásról így nyilatkozott: „Vicces volt. Ilyet sem csináltam még. Nem is fogok. De egyszer belefért. (...) Legalább harmincszor futottunk neki, mindig közbejött valami gikszer. Nem könnyű feladat ám rávenni a kutyát, hogy a megfelelő időben ugasson. De a keksz olykor csodát tesz.” De más gond is volt. „Abból a szempontból rosszkor jött a forgatás, hogy Cecil épp a terhesség első heteiben tartott, komoly hányingerrel küszködött, én az évente egyszer, a hőség hatására rám törő migrénemmel küszködtem, a kutya pedig nem értett semmit.” S hogy melyikük döntése volt bevonulni a bulvárba? „A 2006-os kampányban azt mondták nekem a többiek a Fidesz-csoportban, hogy egész más embernek ismernek, mint amit a politikai szerepléseim sugallnak. Javasolták, mutassam meg az emberi oldalamat is.” És bejött: „Az emberek kíváncsiak ránk, én pedig büszke vagyok a családomra.”
Nem csináltak titkot abból sem, hogy Cili veszekedés közben többször faképnél hagyta urát az utcán. Az asszony pár nappal második fiuk születése után már lapoknak pózolt. 2012-es provence-i nyaralásuk fotói pedig, amelyeket nem mellesleg Rogán küldött el az egyik bulvárlapnak, szintén közkinccsé váltak; az egyiken a család a Four Seasons Terre Blanche topszálloda melletti tavon egy hattyú alakú vízibiciklin ül. Rogán nem csak a nyaralásokra nem sajnálja a pénzt. Egy alkalommal Iványi-Grünwald Béla által festett képet vásárolt Cilinek, pózolt Dolce & Gabbana farmerban, menő karórában, Louis Vuitton táskája pedig legendává nőtte ki magát.
S ahogy barátnői, Rogán Cecília is modellkedik. 2013 novemberében hét különböző ruhában tündökölt a „Pásztor Ani ruháit felvonultató divatbemutatón”. Rogán elégedett volt feleségével, bár, ahogy nyilatkozta, első gondolata az volt, „mibe fog ez kerülni nekem”. Idézzünk még egy hírt Cili 2015. októberi fellépéséről: „Egy rövid, vörös, sokat mutató bőrruhában vonult a kifutóra, térdig erő, magas sarkú csizmával és szőrmével a nyakában.” Férjét „sejtelmes fotósorozattal lepte meg”, a képeket a nagyérdemű is megcsodálhatta.
Cili ilyen előzményekkel vágott bele a már említett közös vállalkozásba Sarka Katával. A megrendelésekkel biztosan nem lesz gondjuk. És így az elfoglalt üzletasszony imidzsét is magára öltheti.
Miképp Vajna Tímea is ezt teszi. Született Palácsik Tímea a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karán nemzetközi üzleti marketingesként végzett. Életrajza szerint értékesítési menedzser lett egy miskolci gázipari cégnél, 2005-től egy budapesti informatikai vállalkozásnál dolgozott, majd a pornómilliárdos Gattyán György cégbirodalmában vállalt internetes hirdetési menedzser munkát, utóbb a Sanománál gondozott televíziós és rádiós bartermegállapodásokat.
2008-ban benevezett egy szépségversenyre, megismerkedett Damu Roland színésszel, és feleségül ment hozzá. Soha meg nem erősített hírek szerint Damu mentette ki Palácsik Tímeát a „dubajozásból”. Kapcsolatuk botrányosan, a bulvárban részletesen kitárgyalva ért véget, Timi bántalmazással és nemi erőszakkal vádolta férjét, Damu börtönbe is került. Palácsik Tímea ekkor ismerkedett meg Andy Vajnával. Románcukat egy ország ismeri.
Azóta sincs hét, hogy ne értesülnénk róla, Timi Andy oldalán a világ épp mely országában jár, hogy mennyire otthon érzi magát Hollywoodban, Dubajban, Milánóban, Párizsban, Los Angelesben. Tímea filmsztárokkal pózol, Cannes-ból tudósít, Olaszországban jachtozik, a világ egyik legdrágább síparadicsomában Antonio Banderas és felesége, Melanie Griffith társaságában bulizik, Kaliforniában Palm Springs-i luxusszállóban lazít, a világ legnagyobb hippibuliján, a Coachella Fesztiválon partizik. A Facebookon búvárfelszerelésben pózol és szívecskét küld egy elsüllyedt motorkerékpáron ülve. Nemrég a brit arisztokrácia által látogatott ascoti derbiről jelentkezett be, amely esemény a hölgyek kalapjairól is nevezetes. Timi pedig Katalin hercegné öltözékéből vett ihletet és ugyanolyan kalapot viselt, amilyet a királynő születésnapja alkalmából viselt Katalin. Egy félmillió forintot érő darabot.
Mindemellett Tímea is szépségipari üzletasszony.
2013-ban, a már emlegetett, Hajdú Péter érdekeltségébe tartozó Magyarország Szépe Kft. birtokolta a három hazai szépségverseny, a Miss World, a Miss Earth és a Miss Universe licencét. Tímea is belekóstolt volna ebbe az iparágba, ezért Sarka Katával közös céget alapítottak a Miss Universe Hungary szervezésére. Vajna megvette Hajdú cégétől a jogokat, ám két év után Timi beleunt az üzletbe. „Egyszerűen nem éri meg ezt a szépségversenyt megrendezni! Három évre vettük meg a licencet, utána viszont nem szeretném már birtokolni, visszaadnám Katáéknak, vagy annak, aki ezt szívesen csinálná. Látom, hogy nekünk mennyivel többe került a versenyünk, mint a Miss World megszervezése. Mi csak a 11 LED falra költöttünk 12 millió forintot. Persze ha egy kisebb helyen, mondjuk, a margitszigeti színpadon rendezném meg, valószínűleg sokkal alacsonyabb lenne a költségvetése, talán úgy megérné” – mondta.
Vajnáné tavaly májusban castingügynökséget alapított, ömlöttek a megrendelések. 2015 szeptemberében pedig megnyitotta „gyémántpalotáját”, Közép-Európa egyik legnagyobb és legexkluzívabb ékszer- és gyémántüzletét, az Arik Hermann tel-avivi ékszerkereskedővel közösen alapított Caprice Dorottya Diamond Palace-t. Az üzlet mögött a filmipari kormánybiztos és Timi érdekeltségébe tartozó Dorottya Diamond Palace Kft. áll. Egyik tulajdonosa a Miss Universe Hungary szépségversenyt rendező Beauty Enterprises Hungary Kft., amely a szintén kettejükhöz köthető AV Investments Kft. érdekeltsége. A gyémántcég másik tulajdonosa a szingapúri bejegyzésű MaxXM International Pte. Ltd. birtokában lévő MaxM Hungary Kft.
Az üzletben egy sima ékszer ára öt-hatmillió, de lehet vásárolni tizennégymilliót érő gyémántgyűrűt is.
„Valamilyen isteni sugallat úgy hozta, hogy különösen fogékony vagyok a szép dolgokra” – magyarázta a befektetést Timi.
Valóban különleges kapcsolatot ápol a drágakövekkel. Tavaly Valentin-napon Caprice gyémántokkal ékesítve mutatkozott a Facebook-oldalán, és megjegyezte, reméli, minden nő hasonlót kapott, hiszen a gyémánt örök, és minden nő megérdemli a csillogást.
S a legújabb: a minap bejelentette, a fánkbizniszbe is belekezd. „Mindig is szerettem a finomságokat, és az üzlettársam azt mondta, hogy vágjunk bele.” S ennyi elég is. A belvárosi Szabadság tér közelében hamarosan megnyílik a Mr. Funk nevű fánk- és donutkereskedés.
Bár forrásaink nem szívesen beszéltek a témáról, annyit mégis elmondtak: bár a Fideszben „nem központi téma”, de a párt prominenseit megosztja a három feleség intenzív bulvártevékenysége. Főleg Kövér László köreiben, a „hagyományos polgári értékrend” fideszes hívei tartják úgy: a családot előtérbe helyező, férjük oldalán csendben meghúzódó, erkölcsileg feddhetetlen, a gyereket és a famíliát irányító feleségképet rombolja „a feltűnési viszketegségben szenvedő, egyre cikibb formában pózoló három nő”. Mindez szerintük hiteltelenítheti a pártot, a szavazók egy részét elbizonytalaníthatja.
Mások viszont úgy látják, a bulvár ilyen szintű használata hozzájárulhat a politikai sikerekhez. Habony Árpádnak köszönhetően a bulvár mára a Fidesz-kommunikáció egyik alapelemévé nőtte ki magát. A TV2 egyre bulvárosabb és szükség esetén politikai lejárató kampányokban is használható híradójától és műsoraitól kezdve a Habony cége által indított Lokál című napi- és hetilapon át a Ripostig, a 888-ig. A tendencia a Fidesz holdudvarához tartozó többi orgánumban is egyre erőteljesebb.
Hajdú Péter médiaszakemberként nyilván tisztában van a bulvár előnyeivel. Ahogy Andy Vajna is, aki a Palácsik Tímea előtti életében is intenzíven használta a műfajt: színészeivel pózolt, filmjeit reklámozta, partikat adott, hollywoodi történeteit ország-világ megismerhette. A politikusok közül pedig az első komoly bulvárfejest épp Rogán ugrotta meg még V. kerületi polgármesterként, ezzel sikeresen terelhette el a sajtófigyelmet a városrész gyanús ügyeiről. Amúgy az ötlet nem új, a receptet külföldön is sok politikus használja.
Egyesek szerint a luxus taszítja az embereket, ám forrásaink szerint Habony úgy tartja: „cicikkel, nőkkel, kutyákkal és gyerekkel bármit el lehet adni”. A gazdagság, a partik, a hírességek, az egzotikus utazások pedig érdeklik a tömeget. Katát, Timit és Cilit mára egy ország ismeri, szinte barátnőjükként tekint rájuk, nincs az a közéleti méltóság, aki ebben a tekintetben felvehetné velük a versenyt. Vajna Timi félmilliós kalapjának híre annyi magyarhoz juthat el, mint egy komplett parlamenti évad. Ezért alighanem igaza lehet Habonynak: a bulvár nem visz, hanem hoz. A Fidesznek népszerűséget.