Aláírásgyűjtés a Népszaváért
Aláírásgyűjtési akcióval és egy új bloggal tiltakoznak a Népszava szimpatizánsok a baloldali lap internetes felülete és a Stop.hu portál tervezett összeolvadása ellen. Tamás Gáspár Miklós szerint a Népszava internetes karakterének a fölhígítása az újság megszűnését vetíti előre.
Tamás Gáspár Mikós tiltakozó levelével és aláírásgyűjtési akcióval nyit a Népszava megmentése érdekében indított új, „Népszava – Ne hagyjuk, stop!” című új blog (
http://www.nepszava136.blogspot.com/) Az internetes oldal készítői tiltakoznak a Népszava online és a stop.hu tervezett összeolvadása ellen, mert szerintük „a Népszava internetes karakterének a fölhígítása az újság megszűnését vetíti előre”.Eddig több százan aláírásukkal csatlakoztak a „Népszava-mentő” akcióhoz.
Korábban a Népszabadság adott hírt a két médiafelület tervezett összeolvadásáról. A lap szerint a Népszava online kiadási jogainak "átcsoportosítását" az magyarázza, hogy „így a Stop.hu köré szerveződne egy fiatalos, baloldali kötődésű médiafelület”.
„A nepszava.hu átvételének számos részlete nem tisztázott. Például, hogy mi lesz az ott dolgozók sorsa. Azt sem rögzítették, hogy megtartják-e az átvevők a Népszava online szerkesztési, közléspolitikai elveit” – írta a Népszabadság. A lap azt is kiemelte, hogy az átvevő cég vezetője, az a Horváth Éva, aki a BKV-botrányok kapcsán került a hírekbe, és akit a nyáron menesztettek a közlekedési cégtől. Horváth a BKV-t felügyelő Hagyó Miklós akkori szocialista főpolgármester-helyettes szóvivőjeként a közlekedési cégnél is alkalmazásban állt.
Tamás Gáspár Miklós az új, tiltakozó internetes oldalon a Népszaváról úgy fogalmaz, hogy az „Hagyományos baloldali lap, broadsheet. A stop.hu viszont ügyesen szerkesztett, politikai szenzációt és szórakoztatást keverő, színes bulvárportál: tabloid. Akinek valami csekély fogalma van a sajtóról, tudhatja, hogy a broadsheet és a tabloid nem keverhető, mindkettőnek megvan a maga funkciója, a vegyítési kísérletek mindig kudarcot vallottak”.
Tamás Gáspár Miklós emlékeztet arra, hogy a Népszava fénykorában – a századfordulón, az 1930-as években, 1945 és 1947 között – minőségi néplap volt, de soha nem tett engedményt az olcsó népszerűség-hajhászásnak. Szerinte a Népszava már sokszor volt veszélyben története folyamán.
„De az mégse járja, hogy valamely – meglehet, jó szándékú, de szervetlen, „újságszerűtlenül” kiagyalt – marketingakció áldozatául essék ennyi küzdelem után” – írja TGM.