A róka legyűrte a felfedezőt
Miközben a magyar szélessávú internethozzáférések száma júniusban elérte a másfélmilliót, a felhasználói szokások is változnak. A korábban szinte egyeduralkodónak számító Explorer keresőprogram helyett a magyarok többsége júliusban már a rugalmasabbnak tartott Firefoxot használja, amiben ez utóbbi marketingkampánya is szerepet játszott.
Az Adverticum cég júliusi felmérése alapján a legtöbb magyarországi netező már a Firefox böngészőt használja. Már korábban is érezhető volt a Firefox népszerűségének növekedése, ám a beelőzésre nem számítottak. A Firefox nemrég kijött 3-as verziójú böngészője máris 11 százalékos részesedést mutat, míg a verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox 48,9 százalékos részesedéssel valamivel az Explorer (46,8%) elé tudott kúszni. A mérésben 2,4 millió böngésző adatai szerepeltek, amiket július első hetében rögzítettek.
Ez a növekedés a vizsgálat szerint 7 százalékos előrelépést mutat, aminek alapvetően két oka van. Az egyik, hogy a vizsgált időszakban volt a Firefox 3 „a letöltés napja” kampánya, amire a felhasználók és a sajtó különösen odafigyelt. A másik ok lehet, hogy a nyári szabadságolások miatt megnőtt azoknak az internetezőknek, különösen a fiataloknak az aránya, akik amúgy is fogékonyabbak az alternatív megoldásokra. Az Adverticum jelentése alapján elképzelhető, hogy a következő időszakban az arány visszabillen, és az Explorer ismét átveszi a vezető szerepet.
A témához kapcsolódó hír, hogya legfrissebb, júniusi adatok szerint továbbra is dinamikusan nő a szélessávú internetelőfizetések száma hazánkban. Elértük a másfél milliót, ami csaknem harminc százalékos növekedés egy év alatt. Erre büszkék lehetünk, arra viszont nem, hogy a lakossághoz viszonyított arány alapján így is az EU-országok hátsó harmadában kullogunk.