A pénzt az útlevélbe teszik: a korrupt rendszer segíti a csempészetet

A hétköznapi magyarországi korrupció képe rajzolódik ki a Spiegel című német lap tudósításából: a cikk szerzője négyezer kilométeren át elkísért egy román vállalkozót, aki embereket és árut szállít Romániából Portugáliába. A sápot már a határon le kell adni, a kapcsolatok bejáratottak, a módszer az, hogy a pénzt az útlevélbe teszik.

2015. július 15., 09:37

A határ után a következő útonálló egy közlekedési rendőr képében a határállomástól egy kilométerre várt, és leállított minden román rendszámú mikrobuszt – állítja a cikk szerzője.

A sofőr szó nélkül adta a pénzt, a másik némán elvette a tízezer forintot, mindkét fél tudta a szerepet. De mivel az utasok közül mindenkinél van a tilalmi listán lévő pálinka, a főnök nem tartja túlzottnak az összeget. Mert ha nem fizetnek, akkor ki kell pakolni a csomagokat az útra, a közegek leszedik a belső burkolatot, átvizsgálják a motorteret, ami legalább három óra időveszteség.

Azután már csak Pest előtt kellett tejelni kétszáz eurót egy rendőrnek, de a szállító ezen sem háborodott fel, mert tudja, hogy a magyarok többsége nem kedveli a románokat, s ezt be is ismerik.

(Forrás: Szelestey Lajos/Klubrádió)

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.