A MÁV-vezér a vonatot ajánlgatja, ő maga autóval jár

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Déli Vasút 150. születésnapja alkalmából elmondta: bár a vasút valaha élenjáró iparág volt, az elmúlt évtizedekben elmaradtak a szükséges vasúti beruházások, fejlesztések, ez pedig negatívan hat a mai vasúti szolgáltatások minőségére.

2011. június 27., 11:45

Az elnök-vezérigazgató szerint ugyanakkor eljöhetnek még újra a vasút évtizedei; ennek érdekében, ahogy Babóczi Kálmán minisztériumi főosztályvezető kiemelte, az állam tehermentesíti a MÁV-ot 300 milliárdos adósságállományától - írta a

hvg.hu.

Szarvas Ferenc azt is elárulta, hogy olykor „mezei” utasként, álruhában, másodosztályon figyeli, milyen szolgáltatást nyújt a cége. „Egy pénteki napon több mint háromezer szerelvény közlekedik az ország vasútvonalain, természetes, hogy hullámzó a színvonal. Vannak tehát jó és rossz tapasztalataim is. A fő probléma, hogy az elmúlt évtizedekben komoly karbantartási, felújítási munkák maradtak el, emiatt a vasúti pálya állapota egyre rosszabb lett” – fejtette ki. A MÁV-vezér azt is bevallotta, hogy ad hoc jellegű tesztelésein kívül leginkább autóval jár vidékre.

A MÁV bemutatja: IC vontatta tehervagon, avagy eljött a kombinált vasút kora. A Szegedről induló Napfény IC utasai biztosan nem gondolták volna, hogy annyi idő alatt érnek célba, mint amennyi idő alatt egy hobbifutó teljesít egy maratont.

Tanár keresésére már a nyári szünet első napjaiban is ezrek próbálnak megoldást találni országszerte. A tanítás végeztével egyre több intézmény igyekszik szeptemberre pedagógusokat toborozni, miközben a közszféra állásportálján már most több mint 2500 nyitott pozíció érhető el különböző oktatási munkakörökben.