Heteken belül krízishelyzet lehet a fuvarozásban
Állami támogatás nélkül nem megy, mondta az érdekképviselet vezetője.
Hatalmas munkaerőhiány ütötte fel a fejét a fuvarozók körében is, amelynek több oka is van: járvány, elvándorlás, utánpótlás-hiány, képzés hiánya, finanszírozás hiánya. Dittel Gábor, az NiT Hungary fuvarozói érdekképviselet ügyvezető főtitkára szerint a magyar fuvarozók egyszerűen nem bírják a versenyt a nyugati bérekkel.
Az Inforádiónak nyilatkozva az érdekképviselet vezetője elmondta, próbálják ugyan visszacsábítani külföldről a sofőröket, de kormányzati segítség nélkül úgy tűnik, nem megy. Mint ismert, 2016-2020 év vége között volt mód arra, hogy az akkori OKJ-jegyzékben szereplő tehergépjármű- és autóbuszvezetői képesítést megszerezzék az érdeklődők, államilag finanszírozott felnőttképzés keretében.
Ezt a lehetőséget azonban 2021 elején megszüntették, pedig Dittel szerint az utánpótlásképzéssel feloldható lenne a sofőrhiány.
„Magyarországon 130 ezer gépjárművezetőre van szükség, ennek 25-30 százaléka hiányzik most. Ez óriási szám” – jelentette ki Dittel Gábor, aki szerint a sofőrök átlagéletkora is túlságosan magas: 50-55 év.
(Kiemelt képünk illusztráció. Kamion az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti szakaszán az avatás napján, 2018. január 16-án. Fotó: MTI / Vajda János)