A Continental elbocsátott dolgozói támogatást kapnak a makói önkormányzattól

Összesen 64 emberről van szó. 

2022. január 19., 14:29

Szerző:

A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből elbocsátott 64 dolgozó kap egyszeri nettó 100 ezer forintos támogatást a makói önkormányzattól – jelentette be Farkas Éva Erzsébet (Fidesz-KDNP) polgármester szerdán.

A politikus fölidézte, a képviselő-testület december 23-án döntött arról, hogy az önkormányzat segíteni fogja a makói gumigyár elbocsátott dolgozóit, illetve 4 millió forintot biztosít a Makói Gumiipari Szakszervezet számára a munkavállalók jogi képviseletére. A január 17-i határidőig 64 elbocsátott munkavállaló jelentkezett a makói önkormányzat felhívására, és a szakszervezettel egyeztetve valamennyiük megkapja az önkormányzat támogatását – közölte a polgármester. A makói önkormányzat kezdeményezéséhez csatlakoztak a kistérség települései is, melyek január 31-ig teszik közzé felhívásukat az elbocsátott dolgozók támogatásáról – tudatta Farkas Éva Erzsébet.

Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke elmondta, nemcsak azért fordultak Lázár Jánoshoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez és a makói önkormányzathoz, hogy segítséget kapjanak az elbocsátott dolgozók, hanem föl kívánták hívni a figyelmet arra: jogosan meghirdetett sztrájk miatt nem lehet munkavállalókat elküldeni. A szakszervezeti vezető bízik benne, a kistérségen kívül található települések is csatlakoznak a makói önkormányzat felhívásához, és segítséget nyújtanak az ott élő egykori gumigyári dolgozóknak.

Lázár János (Fidesz) hangsúlyozta, vége van annak az időszaknak, amikor a nyugati befektetők bármit megtehetnek az állammal, az önkormányzatokkal és a munkavállalókkal. Magyarország már van annyira erős, hogy képes legyen megvédeni a munkavállalókat.

„Stop táblát kell felmutatni azoknak a befektetőnek, aki az olcsó, kihasználható munkaerő miatt jönnek Magyarországra, és ebből próbálnak versenyelőnyt kovácsolni”

– mondta a képviselő. Hozzátette: az ország versenyelőnyét az kell hogy biztosítsa, hogy a jól felkészült – és ezért megbecsült és megfizetett – munkaerő világviszonylatban is versenyképes termékek előállítására képes.

Lázár János elmondta, a szakszervezet azzal kereste meg, hogy Magyarországon példa nélküli visszaélés történik a Continental csoport makói üzemében a munkavállalók sérelmére. Úgy fogalmazott, Magyarországon alapvetően munkabéke van. Kirívóan szélsőséges eset, hogy a makói üzem dolgozóinak három sztrájkot is kellett tartaniuk ahhoz, hogy képesek legyenek jogaikat érvényesíteni egy máshol magas presztízsű, multinacionális vállalatnál. A képviselő hangsúlyozta, a magyar munkavállakónak a német munkaadókkal alapvetően nincs konfliktusa, a Continental más magyarországi gyáraiban sem szokott ilyen előfordulni.

A cég azt vállalta, hogy fejleszti a makói üzemét, megőrzi a munkahelyeket és újakat hoz létre, és ehhez magas állami támogatást kapott. A gyár az autóipar változása miatt indokolttá vált átalakítása azonban elhúzódott, elkezdődött a munkavállalók elbocsátása és folyamatosan csökken a vállalkozás által befizetett helyi iparűzési adó is – közölte Lázár János. A kormány határozott fellépésének köszönhetően – Magyarországon egyedülálló módon – a cég visszafizetett 1,7 milliárd forint állami támogatást, és a korábban bejelentett elbocsátásokat felfüggesztette – mondta a politikus. Lázár János leszögezte, az ország, a város és a Continental közös érdeke, hogy megtörténjen a makói gyár modernizálása.

A Magyarországon mintegy 8 ezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. elsősorban hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 17 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2020-ban meghaladta a 62 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózás utáni vesztesége tavaly 3,384 milliárd, 2019-ben 3,294 milliárd forint volt.

(Kiemelt kép: Szakemberek dolgoznak a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói üzemének szerelőcsarnokában 2015. szeptember 2-án. MTI Fotó: Rosta Tibor)

2024. április 19., 19:41

Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és EP-listavezetője közzétette annak a szavazásnak a végeredményét, amelyen eldőlt, hogy kik és milyen sorrendben szerepelnek majd a párt listáján.

2024. április 19., 17:55

Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán. De ha nem a Fidesz és a KDNP, ha nem a nemzeti erők kezében lenne a kormány, Magyarország már nyakig benne lenne a háborúban - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken, a Fidesz-KDNP európai parlamenti választási kampányindító rendezvényén a Millenárison.

2024. április 19., 15:25

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt., amelynek értelmében a zárási feltételek sikeres teljesülése esetén 100 százalékos tulajdonosa lesz Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházláncának, a Brendon Holding Kft.-nek - közölte a Mészáros Csoport pénteken.