A buszháború miatt csúszik a 3-as metró felújítása

Szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási munkái miatt szükségessé váló járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

2016. június 8., 12:05

Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben.

A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indít a szolgáltatásmegrendelésre.
Ha a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig, akkor új, lengyel

Solarisbuszokat vesznek majd.

Tarlós István a napirend vitájában közölte: a döntés néhány hónapos csúszást okoz a 3-as metróvonal felújítási munkálatainak megkezdésében, és valószínű, hogy 2019 nyarára nem fejeződik be a beruházás. Az eredeti tervek novemberi kezdéssel számoltak.

Tarlós korábban az

Indexnekazt mondta, ő személy szerint a legolcsóbb, legbiztonságosabb verzió mellett van, azaz új lengyel Solaris autóbuszok beszerzését támogatja, és bár elvileg egyetért azzal a kormányzati szándékkal, ami a hazai buszgyártást részesíti előnyben, de a MABI-BUS ajánlatát nagyon kalandosnak tartja, ráadásul drágább is.

A kormányzat a közelmúltban váratlanul bedobta a Nemzeti Buszgyártási Stratégia ötletét. Nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a magyarországi buszgyártás versenyképessége érdekében – közölte a kormányszóvivő, hozzátéve: a Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.

Ehhez képest nem valószínű, hogy túl sok magyar csuklós busz özönlené el hamarosan Budapest utcáit, nagy kapacitással és termékskálával rendelkező magyar buszgyártás ugyanis egyelőre nem nagyon van. Ha mégis, akkor azt nem veszik meg a magyar buszos cégek – jegyzi meg a

444.hu.